نکته های مهم در رابطه با حذف لکه از روی فرش

فرش یکی از عوامل زیبایی هر خانه می باشد. تمیز نگهداشتن آن بسیار مهم است. به همین دلیل در این مقاله به روش های حذف لکه از روی فرش میپردازیم.

نکته های مهم در رابطه با حذف لکه از روی فرش :

همه ما می دانیم که فرش تا چه حد می تواند در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد. اما با گذشت زمان و با رفت و آمد زیاد بر روی فرش، ممکن است فرش کثیف شده و لکه هایی بر روی آن ایجاد گردد. بسته به کهنه و یا تازه بودن لکه ها، روش های متفاوتی برای حذف لکه از روی فرش وجود دارد. به طور مثال، در صورتی که به محض ایجاد لکه، برای حذف لکه از روی فرش اقدام نمایید، لکه ها راحت تر پاک می شوند و نیاز به شست و شوی کامل فرش نیست. اما در صورتی که لکه ها قدیمی باشند و به بافت فرش نفوذ کرده باشند نیاز است تا فرش در قالیشویی و با مواد مخصوص شسته شود. قالیشویی آوا معتبرترین قالیشویی مشهد می باشد. شما می توانید با اطمینان خاطر فرش های خود را به این قالیشویی خوش نام بسپارید.

به صورت کلی به دلیل رفت و آمد زیاد افراد بر روی فرش، امکان کثیف شدن و ایجاد لکه بر روی آن بسیار زیاد است. به همین دلیل آشنایی با انواع لکه هایی که بر روی فرش ایجاد می شوند و نحوه حذف آن ها بسیار اهمیت دارد.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع لکه های فرش و نحوه حذف آن ها بپردازیم. اگر شما هم می خواهید با روش های حذف لکه از روی فرش بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع لکه های فرش و نحوه حذف آن :

بسته به نوع لکه، جنس فرش و … روش های متفاوتی برای حذف لکه از روی فرش وجود دارد. به همین دلیل آشنایی با انواع لکه های فرش بسیار مهم است. لکه های مختلفی مانند لکه چربی، لکه نوشابه، لکه چای و قهوه و … ممکن است بر روی فرش ایجاد شوند که در ادامه به هر یک از آن ها و روش های حذف لکه ها می پردازیم. در صورتی که به وسیله روش های ذکر شده، موفق به حذف لکه از روی فرش نشدید، باید از قالیشویی ها کمک بگیرید. پیشنهاد ما به شما قالیشویی آوا می باشد. اگر ساکن شهر مشهد می باشید می توانید به شعب مختلف قالیشویی آوا یعنی قالیشویی در وکیل آباد مشهد و قالیشویی در قاسم آباد مشهد مراجعه نمایید.

حذف لکه از روی فرش( لکه های چربی )

ممکن است به هنگام خوردن غذا بر روی فرش، ظرف غذا از دست شما بیفتد و چربی غذا روی فرش لکه ایجاد کند. لکه های چربی باید فورا پاک شوند. زیرا در صورت کهنه شدن لکه های چربی، حذف لکه بسیار سخت خواهد بود. برای حذف لکه چربی از روی فرش، باید بلافاصله بعد از ایجاد لکه یک حوله کاغذی بر روی لکه قرار دهید تا روغن اضافی به دستمال جذب گردد. سپس با استفاده از یک مسواک و یا یک تکه اسفنج مخلوط آب گرم و مایع ظرفشویی را بر روی لکه بکشید تا پاک شود. در صورتی که با یک بار انجام این کار لکه چربی به صورت کامل پاک نشود، می توانید دوباره این کار را انجام دهید.

حذف لکه از روی فرش( لکه های نوشیدنی)

لکه های چای و قهوه :

در صورتی که بر روی فرش شما لکه چای یا قهوه ایجاد شود، باید همان لحظه با یک قاشق، چای یا قهوه ریخته شده را از روی فرش جمع نمایید. سپس برای حذف لکه از روی فرش می توانید از شامپو فرش استفاده نمایید. به این صورت که مقداری شامپو فرش را با مقداری آب مخلوط نمایید، سپس  ترکیب بدست آمده را به وسیله یک اسفنج روی لکه چای یا قهوه بکشید تا از بین برود.

لکه نوشابه :

برای لکه نوشابه نیز می توان مانند لکه چای و قهوه عمل نمود. به عبارت دیگر، باید بلافاصله بعد از ایجاد لکه نوشابه بر روی فرش، با استفاده از یک قاشق، نوشابه را از روی سطح فرش جمع نمود. سپس می توان با استفاده از یک اسفنج ترکیب آب و مایع ظرفشویی را به آرامی روی لکه های ایجاد شده کشید تا از بین بروند.

حذف لکه از روی فرش

نحوه حذف لکه نوشابه از روی فرش

حذف لکه از روی فرش( لکه چسب قطره ای ):

ممکن است به هنگام استفاده از چسب قطره ای و یا چسب دوقلو، مقداری از آن بر روی سطح فرش بریزد. برای حذف لکه از روی فرش می توان از استون نمود. به این صورت که چند قطره از استون را بر روی لکه چسب می ریزیم و سپس آن را تمیز می نماییم. در استفاده از استون باید بسیار دقت داشته باشید. چرا که ممکن است استون به بافت فرش شما آسیب وارد نماید. یکی دیگر از راه های حذف لکه چسب از روی فرش این است که یک پارچه نخی را بر روی سطح لکه ایجاد شده قرار دهید. سپس دستگاه اتو را بر روی پارچه قرار دهید. گرمای ایجاد شده باعث می شود تا لکه چسب به پارچه بچسبد و از سطح فرش جدا شود.

در صورت کهنه بودن لکه ها چه باید کرد؟

همان گونه که اشاره شد، اگر لکه های ایجاد شده بر روی فرش کهنه باشند نمی توان به سادگی و با استفاده از روش های خانگی اقدام به حذف آن ها نمود. علاوه بر این، در صورتی که جنس فرش شما حساس باشد استفاده از روش های خانگی می تواند به بافت فرش آسیب وارد نماید. در چنین شرایطی باید فرش خود را به افراد متخصص بسپارید. برای این منظور می توانید به قالیشویی های معتبر در شهر خود مراجعه نمایید.

حذف لکه از روی فرش

خدمات قالیشویی

اگر در شهر مشهد به دنبال خدمات قالیشویی می باشید ما به شما قالیشویی آوا را پیشنهاد می کنیم. قالیشویی آوا با داشتن سال های تجربه در زمینه شست و شوی انواع فرش و مبل می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. این قالیشویی را می توان بهترین قالیشویی مشهد دانست. چرا که در شست و شوی فرش ها، متناسب با نوع فرش از بهترین مواد شوینده استفاده می نمایند و با قیمت بسیار مناسب فرش های شما را مانند روز اول تمیز می نمایند.

قالیشویی آوا در شهر مشهد دارای شعب مختلفی می باشد. شعب مختلف قالیشویی آوا در وکیل آباد و قاسم آباد مشهد می باشد. بنابراین شما می توانید برای دریافت خدمات قالیشویی در وکیل آباد مشهد و یا قالیشویی در قاسم آباد مشهد به شعب مختلف قالیشویی آوا مراجعه نمایید.

پس اگر شما هم به دنبال بهترین قالیشویی مشهد می باشید، ما به شما قالیشویی آوا را پیشنهاد می کنیم. لازم به ذکر است که شما می توانید علاوه بر فرش، شست و شوی مبلمان های خود را نیز به مجموعه قالیشویی آوا بسپارید. برای اطلاع از خدمات و قیمت ها می توانید به وب سایت قالیشویی آوا مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا