همراه اول بالاترین میزان خطوط فعال کشور با ۱۰۰ میلیون عرضه را دارد/ رایتل پرچمدار غیرفعال‌ها!

رگولاتور ارتباطی در گزارش مربوط به فصل بهار ۱۴۰۱ از وضعیت اپراتورهای ارتباطی، به صراحت آماری از میزان «واگذاری سیمکارت» توسط سه اپراتور اصلی تلفن همراه کشور داده که با دو عمل ریاضی روی آن، می‌توان به این نتیجه رسید که ۳۲ درصد سیمکارت‌های عرضه شده در کشور هنوز غیرفعال است.

موبنا – آمار وضعیت واگذاری خطوط تلفن همراه اپراتورها در کشور تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است نشان می‌دهد که همراه‌اول، ایرانسل و رایتل در مجموع بیش از ۲۰۷ میلیون سیمکارت را واگذار کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۶۶ میلیون آنها غیرفعال است.

با وجود آنکه برخی تحلیل‌ها همواره خبر از حد اشباع بازار ارتباطات در حوزه سیار می‌دهد اما روند آماری این سازمان نشان می‌دهد که رنج واگذاری‌ها همچنان صعودی است تا جاییکه توانسته ضریب نفوذ تلفن همراه را تا پایان خرداد ماه سالجاری به ۱۶۷ درصد برساند.

بر اساس این گزارش، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور از مجموع ۱۰۶ میلیون خط واگذار شده،  بیش از ۳۰ میلیون خط غیرفعال دارد.

خطوط فعال این اپراتور بیش از ۷۵ میلیون خط است که ۲۱ میلیون آن دائمی و ۵۳ میلیون اعتباری است.

اپراتور دوم ارتباطی نیز بیشتر از ۹۳ میلیون خط تلفن همراه را واگذار کرده که ۳۴ درصد آن، یعنی بیش از ۳۲ میلیون خط، غیرفعال است.

ایرانسل با بیش از ۵ میلیون خط دائمی و ۵۴ میلیون خط اعتباری، ۶۰ میلیون خط فعال دارد.

همچنین رایتل به عنوان سومین اپراتور ارتباطی کشور، با قرار گرفتن در رده انتهایی جدول بیش ۸ میلیون خط تلفن همراه را به فروش رسانده که در مجموع ۶۲ درصد آنها فعال و ۳۷ درصدشان غیرفعال است.

در مجموع همراه اول با فعال کردن بیش از ۷۱ درصد از خطوط واگذار شده خود، نسبت به ایرانسل با ۶۵ درصد خط فعال و رایتل با ۶۲ درصد عملکرد بهتری را در بهار ۱۴۰۱ رقم زده است.

 منبع: موج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا