استفاده یک‌چهارم مشترکان فعال ایرانسل از شبکه همراه اول

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت اپراتورهای تلفن همراه نشان می‌دهد که یک چهارم مشترکان ایرانسل در سه ماهه ابتدایی سالجاری، در شرایط بی‌آنتنی مجبور به استفاده از آنتن همراه اول شدند و به شبکه این اپراتور روم کردند که آمار قابل توجهی است.

موبنا – گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت اپراتورهای تلفن همراه نشان می‌دهد که یک چهارم مشترکان ایرانسل در سه ماهه ابتدایی سالجاری، در شرایط بی‌آنتنی مجبور به استفاده از آنتن همراه اول شدند و به شبکه این اپراتور روم کردند که آمار قابل توجهی است.

بالغ بر ۲۴ میلیون مکالمه در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱، از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.خبرگزای ایسنا در گزارشی نوشت: «رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد.

اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲۴ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۷ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که البته در مقایسه با آمار ۲۰ میلیونی سه ماهه‌ چهارم ۱۴۰۰، افزایش یافته است.

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.»

استفاده یک‌چهارم مشترکان فعال ایرانسل از شبکه همراه اول

گفتنی است، ایرانسل براساس همین گزارش رگولاتوری، تا پایان بهار سالجاری ۶۰ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۸۹ خط فعال داشته است که براساس گزارش مربوط به رومینگ، ۲۵.۷۱ درصد که حدود یک چهارم مشترکان این اپراتور می‌شود، در شرایط بی‌آنتنی از آنتن‌های همراه اول استفاده کرده‌اند.

همراه اول نیز به عنوان بزرگترین میزبان رومینگ ملی، ۷۵ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۶۶ خط فعال دارد که تنها حدود ۵ میلیون مشترک آن در شرایط بدون آنتن از شبکه اپراتورهای دیگر استفاده کرده‌اند که نسبت به تعداد مشترکان فعال آن ناچیز است.

رایتل هم از آن جهت که شبکه گسترده‌ای ندارد و عموما از شبکه دو اپراتور دیگر استفاده می‌کند، هیچگونه میزبانی را نداشته است.

 منبع: اعتماد آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا