چند نکته درباره روش استفاده درست از توالت فرنگی! (+عکس)

زمانی که به کمک یک زیرپایی پاهایتان را از زمین جدا کنید، زاویه زانوها از ۹۰ درجه به ۳۵ الی ۴۰ درجه تغییر کرده و متوجه خواهید شد که استفاده از توالت چقدر آسان تر شده است.

موبنا – حالت فیزیکی مناسب برای نشستن روی توالت فرنگی به همان اندازه اهمیت دارد که توصیه می شود کاملا صاف پشت میز کار خود بنشینید. آلیشیا جفری توماس فیزیوتراپیست لگن توضیح می دهد: یادگیری نحوه نشستن صحیح روی توالت می‌ تواند سلامت مثانه را ارتقا دهد و به خروج راحت تر جریان ادرار یا مدفوع کمک کند.

نحوه صحیح نشستن روی توالت فرنگی

در وضعیت مناسب باید به طور کامل بنشینید و زانوها را کمی بالاتر از حالت همیشگی قرار دهید. Maude Carmel، استاد دپارتمان اورولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت‌وسترن می‌ گوید: این زاویه عضلات کف لگن و دیافراگم لگن را باز می‌ کند و در نتیجه فرآیند تخلیه مثانه و رکتوم بسیار آسان تر می شود. اشتباهات رایج در این زمینه شامل حالت چمباتمه زدن غیر اصولی و ننشستن کامل روی توالت هستند.

چند نکته درباره روش استفاده درست از توالت فرنگی! (+عکس)

– چمباتمه زدن نادرست یا نشستن نصف و نیمه را به‌ کلی فراموش کنید

بسیاری از افراد به خصوص زمانی که عجله دارند و باید از توالت استفاده کنند، اصول نشستن صحیح را رعایت نمی کنند. دکتر توماس تاکید می کند که باید با این مشکل مبارزه کنید. در چنین حالت هایی عضلات کف لگن به طور کامل ریلکس نمی شوند و در نتیجه تخلیه به درستی صورت نمی گیرد.

– اگر می توانید از یک زیرپایی استفاده کنید

بدترین حالتی که می توان برای نشستن روی توالت فرنگی انتخاب کرد، این است که پاهایتان روی زمین باشد. در واقع شما باید حالت چمباتمه زدن را شبیه سازی کنید تا عضلات درگیر در ناحیه مورد نظر باز شده و حرکت محتویات روده به خارج بدن تسهیل شود.

زمانی که به کمک یک زیرپایی پاهایتان را از زمین جدا کنید، زاویه زانوها از ۹۰ درجه به ۳۵ الی ۴۰ درجه تغییر کرده و متوجه خواهید شد که استفاده از توالت چقدر آسان تر شده است. این حالت همچنین در دفع راحت تر ادرار نیز تاثیر گذار است.

چند نکته درباره روش استفاده درست از توالت فرنگی! (+عکس)

در مجموع توجه داشته باشید که همیشه ران‌ هایتان در تماس هرچند حداقلی با قسمت نشیمن توالت باشد و حتما از زیرپایی به منظور بهبود زاویه آنورکتال استفاده کنید.

– به هیچ عنوان برای دفع ادرار یا مدفوع به خود فشار نیاورید

گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند عجله برای دفع سریعتر و یا مشکلاتی مانند یبوست ممکن است از عضلات شکمی خود استفاده کنیم که این کار در درازمدت برای عضلات کف لگن بسیار مضر است. مثانه سالم زمانی بهترین کارایی خود را خواهد داشت که ماهیچه های آن به طور طبیعی منقبض شوند و ادرار جریان یابد. همین موضوع در خصوص دفع مدفوع نیز صدق می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا