فواید استفاده از بی بی کرم و هر آنچه باید راجع به آن بدانید

احتمالا بارها در تبلیغات و صفحات مجازی، نام بی بی کرم را شنیده باشید. بی بی کرم یک محصول جایگزین کرم پودر است که معمولا برای آرایش روزانه و ملایم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید تنوعی در میکاپ‌تان ایجاد کنید و همراه با زیبایی، مراقب پوستتان نیز باشید، بی‌بی کرم انتخاب مناسبی خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله برای آشنایی با فواید استفاده از بی بی کرم و هر آنچه باید راجع به آن بدانید توجه کنید تا آرایشتان زیباتر از همیشه شود.

نگاهی کوتاه به تاریخچه ساخت بی بی کرم

بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها تصور می‌کنند که اولین بی بی کرم در کشور کره جنوبی ساخته شده، در صورتی که اولین بی‌بی کرم در سال ۱۹۶۷ در کشور آلمان تهیه و تولید شد. پزشکی به نام شرامک، این محصول را تهیه کرد تا بیماران پوستی، پس از درمان به جای استفاده از کرم پودر‌های سنگین، از یک کرم سبک با پوشانندگی مناسب استفاده کنند. چرا که در بعضی مواقع، سنگینی کرم پودر باعث تشدید بیماری یا عدم درمان پوست بیماران می‌شد.

سال‌ها بعد، فرمولاسیون بی بی کرم در کشور کره جنوبی کامل شد و اکنون بسیاری از ستارگان موسیقی پاپ کره و بازیگران سریال‌های کره‌ای، از این محصول آرایشی استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسیاری معتقدند که کره‌ای‌ها پوست بسیار خوب و صافی دارند که بی بی کرم یکی از رازهای پوست زیبای کره‌ای‌ها است.

بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم

کرم بی بی یا BB کرم مخفف کلمهBlemish Balm   یا بالم لک است. بدین معنا که این کرم دارای عملکرد پوشانندگی است ولی پوشانندگی آن در حد معمولی است. بی بی کرم‌ها از کرم‌های مرطوب کننده کمی سنگین‌تر هستند و در ترکیباتشان آنتی اکسیدان نیز وجود دارد.

بی بی کرم یک جایگزین کرم پودر است که برای زیر سازی میکاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری به دلیل سبک بودن BB کرم معتقدند که این کرم نوعی بالم پوست است که پوست را زیبا و نرم می‌کند. چرا که معمولا در تهیه و تولید بی بی کرم از کرم مرطوب کننده، کرم پودر، کرم ضد آفتاب و ترکیبات مفید دیگری استفاده می‌کنند. همچنین قیمت بی بی کرم مثل قیمت کرم دور چشم، به ترکیبات و نام برند تولید کننده بستگی دارد.

فواید بی بی کرم برای پوست چیست؟

بی بی کرم تنها یک کرم پودر معمولی مثل کرم پودر میبلین نیست که فقط خاصیت پوشانندگی ناهمواری‌های پوست را داشته باشد. بی بی کرم بافت نرم و سبک‌تری نسبت به کرم پودر دارد. در تهیه و تولید بی بی کرم از کرم پودر و مرطوب کننده استفاده شده است. بنابراین پوستتان پس از استفاده از بی بی کرم خشک، پوسته یا به اصطلاح کیکی نخواهد شد. برخی از بی بی کرم‌ها حاوی ترکیبات ضد آفتاب هستند و میزان SPF متفاوتی برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید دارند.

با این حال بسیاری از متخصصان بر این باورند که حتی پیش از استفاده از بی بی کرم با ترکیبات ضد آفتاب نیز از استفاده از کرم ضد آفتاب غافل نشوید. بی بی کرم پوشانندگی مناسبی دارد و می‌تواند برای آرایش روز، آرایش عصر، آرایش قرار دوستانه، آرایش محل کار و آرایش غیر رسمی مناسب باشد.

تفاوت بی بی کرم و کرم پودر چیست؟

بی بی کرم همچون کرم پودر میبلین یا هر برند شناخته شده دیگری، پوشش متوسط، معمولی یا بالایی دارد. جنس بی بی کرم همچون کرم پودر می‌تواند مات، معمولی یا براق باشد که این مسئله به سلیقه و نوع مدل میکاپ شما بستگی دارد. با این حال بی بی کرم، بر خلاف کرم پودر تنها بر رنگ و پوشش پوست تمرکز ندارد.

BB کرم از پوست در برابر خطرات محیطی همچون اشعه مضر خورشید محافظت و پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند. در واقع این محصول آرایشی و مراقبت از پوست، مناسب افرادی است که تمایلی به میکاپ سنگین یا روتین آرایشی ندارند و می‌خواهند آرایش را به سرعت انجام دهند. همچنین بی بی کرم برای افرادی که به آرایش سبک و روزانه علاقه دارند نیز مناسب خواهد بود.

نحوه استفاده از بی بی کرم

دی دی کرم

بی بی کرم همچون یک محصول آرایشی و مراقبت از پوست است. شما می‌توانید این محصول آرایشی را با سر انگشت یا یک اسفنج استاندارد به صورتتان بزنید. با این حال بسیاری معتقدند که بی بی کرم را به صورت ضربه‌های بسیار ملایم با سر انگشت به صورت بمالید تا پوست صورت یک‌دست و صاف شود. همچنین در روزهایی که زمان یا حوصله روتین آرایشی را ندارید، می‌توانید زیر ساخت آرایشتان را با کمک BB کرم، کامل و جذاب کنید.

قیمت بی بی کرم

قیمت بی بی کرم همچون محصولات آرایشی دیگر به نام برند، کشور سازنده، ترکیبات، فرمولاسیون، میزان تاریخ انقضا، بسته بندی و… بستگی دارد. با این حال اگر می‌خواهید یک بی بی کرم اصل تهیه کنید، توصیه می‌‌کنیم حتما به فروشگاه‌های معتبر مثل فروشگاه اینترنتی موتن رو مراجعه کنید.

چرا که شما می‌توانید در سایت موتن رو قیمت‌ محصولات را همچون قیمت کرم دور چشم با یکدیگر مقایسه کنید، از اطلاعات و مشخصات محصول مطلع شوید، نظرات و تجربیات دیگر خریداران و کاربران را بخوانید و در نهایت محصولی با کیفیت و اصل تهیه کنید؛ چرا که فروشگاه آنلاین موتن رو، اصالت و کیفیت محصولاتش را تضمین می‌‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا