همراه اول؛ پیشگام تعامل کاربردی صنعت و دانشگاه

همراه اول با هدف کمک به پیشبرد مرزهای دانش و حل مسایل پیشروی صنعت ارتباطات، از برترین دانشگاه‌های کشور حمایت می‌کند.

موبنا – همراه اول به‌عنوان بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشورمان، در جدیدترین گزارشی که در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ ارائه کرده، رویکرد این شرکت در حمایت از مراکز علمی و دانشگاهی کشور را تشریح کرده است. در این گزارش اسامی بیش از ۱۰ دانشگاه برتر شامل تهران، امیر‌کبیر، علم‌و‌صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، شاهد، شهید بهشتی، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، صنعتی شیراز، علوم‌پزشکی شیراز، دانشگاه تبریز و ارومیه دیده می‌شود.

همراه اول؛ پیشگام تعامل کاربردی صنعت و دانشگاه

مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول در راستای حل نیازمندی‌های فناورانه همراه اول، تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و با هدف کمک به پیشبرد مرزهای دانش و حل مسایل پیش‌روی این اپراتور در قالب حمایت و اجرای پروژه‌های مشترک از دانشگاه‌های تراز اول کشور حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است همراه اول یکی از پیشگامان تعامل کاربردی صنعت و مراکز دانشگاهی کشور است و یکی از دلایل توجه ویژه اپراتور اول به این موضوع، رویکرد خاص این شرکت به مقوله مسئولیت اجتماعی و آینده‌نگری در صنعت ارتباطات است.

همراه اول؛ پیشگام تعامل کاربردی صنعت و دانشگاه

در واقع با تغییر ساختار اقتصاد جهانی و اهمیت نوآوری به عنوان موتور محرک توسعه، ارتباط دانشگاه و صنعت به عنوان یک سیاست کارا در توسعه و پیشرفت کشورها و صنایع موفق مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات نشان می‌دهد کارآمدی صنایع و شرکت‌های توسعه‌یافته ناشی از تولید دانش و استفاده آن در صنعت است که به هر کسب‌و‌کاری مزیت رقابتی می‌دهد.

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که همراه اول با استراتژی درستی که طی سال‌های اخیر داشته، موفق شده با ثبت رکورد بیش از ۷۵ میلیون سیمکارت فعال، بزرگترین اپراتور ارتباطی ایران شناخته شود. این اپراتور در حال حاضر بیش از ۵۳ درصد از بازار تلفن‌همراه کشور را در اختیار دارد. همچنین اپراتور همراه اول بالاترین درصد پوشش خدمات ارتباطی را در کل کشور به خود اختصاص داده است. براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور اول ۹۶.۹ درصد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش فناوری‌های ارتباطی خود قرار داده که به‌این‌ترتیب با فاصله قابل‌توجهی از اپراتورهای دیگر قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا