وضعیت شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل در یک کلام

موبنا – آخرین گزارش آماری ادواری منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت اپراتورهای ارتباطی کشور، بر شاخص «رومینگ ملی» نیز اشاراتی داشته است که براساس آن، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۴ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۷ مکالمه بین اپراتور‌های تلفن همراه کشور تبادل شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ که ۲۲ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۱۸۱ تماس از طریق رومینگ ملی ثبت شده بود، ۱۰.۳۶ درصد رشد کرده است.

 

 

 

در این میان، «همراه اول» در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ توانسته میزبان ۱۹ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۴۳ و ۱۷ میلیون مکالمه ایرانسلی و رایتلی روی شبکه خود (در نقاطی که آن اپراتورها آنتن ارتباطی نداشته‌اند) باشد.
این اپراتور به واسطه سبقه شبکه خود و میزان گستردگی آن، همواره در رنکینگ برقراری رومینگ ملی، اپراتور پیشتاز بوده و ظرفیت‌های خود را در اختیار دو اپراتور دیگر ارتباطی قرار داده است.
«ایرانسل» نیز به عنوان اپراتور دوم ارتباطی در بهار سالجاری (۱۴۰۱) با میزبانی ۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۵۴۴ تماس روی شبکه خود، توانسته رشد ۱۲.۴۴ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته آن به ثبت رساند.
در نهایت هم «رایتل» با توجه به شبکه کوچک و همچنین استفاده از ظرفیت دو اپراتور بزرگ کشور در برقراری ارتباط، هیچگاه میزبان در بحث رومینگ ملی نبوده و همواره استفاده کننده از فرکانس دو اپراتور دیگر بوده است.
با این حال، ۶ میلیون و ۹۴ هزار و ۷۸ تماس مشترکان خود را در بهار ۱۴۰۱ به سمت شبکه‌های همراه اول و ایرانسل روانه کرده است.

 منبع: ICTPress
خروج از نسخه موبایل