از تاسکو جنگ جهانی تا ایده ای برای خودروی عجیب جاستین بیبر! (+عکس)

تاسکو شباهت زیادی به بمب افکن های جنگ جهانی دوم داشت، عده ای از کارشناسان بر این باورند که رولز-رویس جاستین بیبر از این طراحی استفاده کرده است…

موبنا تاسکو را در لیست عجیب ترین خودروهای جهان قرار داده اند، این نمونه اولیه که در سال ۱۹۴۸ ساخته شد کاملا تحت تاثیر شرایط آن دوران و جنگ جهانی قرار داشت. برای مثال دماغه خودرو کاملا مانند هواپیماهای بمب افکن طراحی شده بود و کابین به همراه شیشه ها نیز رونوشتی متفاوت از کابین هواپیما بودند.

از تاسکو جنگ جهانی تا خودروی عجیب جاستین بیبر! (+عکس)

آنچه که امروز در تاریخ صنعت خودرو ثبت شده و ارزشمند است، برای آن زمان یک شکست تجاری محسوب شده و دقیقا به دلیل همین ظاهر متفاوت هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفت. اما به هر ترتیب این اثر هنری که توسط طراحی برجسته آمریکایی Gordon Buehrig خلق شده جز خاص ترین وسایل نقلیه جهان است.

در بخش پیشرانه تاسکو از نمونه ۸ سیلندر فورد سرتخت استفاده شد که ۱۵۰ اسب بخار خروجی دارد و با جعبه دنده ۳ سرعته دستی هماهنگ شده است. دو باک بنزین برای این خودرو در نظر گرفته شده که با انتخاب راننده مسیر تغذیه پیشرانه به باک دوم برای دسترس به سوخت با اکتان بالاتر و طبیعتا سرعت بیشتر، تغییر می کند.

از تاسکو جنگ جهانی تا ایده ای برای خودروی عجیب جاستین بیبر! (+عکس)

در توسعه این خودرو از شاسی مرکوری مدل ۱۹۴۷ استفاده شد و از فایبرگلس نیز برای شکل دهی به گلگیرهای خاص محور جلو استفاده شده است.

جاستین بیبر

برخی از کارشناسان، ایده مربوط به رولز-رویس کوپه جاستین بیبر خواننده آمریکایی را با تاسکو مرتبط می دانند. البته به جز چرخ های مخفی چیز خاصی مشخص نیست اما این نظریه در زمان طرح، مخاطبان بسیاری را در اخبار خودرویی به خود مشغول کرده بود.

تاسکو ۱۹۴۸

رولز-رویس جاستین بیبر

رولز-رویس جاستین بیبر

رولز-رویس جاستین بیبر

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا