نازک ترین ساعت مکانیکی جهان تولید شد (+فیلم و عکس)

ریچارد میل، فقط ۱۵۰ عدد از ساعت بسیار نازک فراری را تولید خواهد کرد که رکوردهای مختلفی را در اختیار دارد.

موبنا – در ماه مارس ۲۰۲۲، شرکت بولگاری، فعال در زمینه تولید محصولات لوکس، با معرفی ساعت اوکتو فینیسیمو الترا با ضخامت فقط ۱.۸۰ میلی‌متر، رکورد نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان را به خود اختصاص داد. اما به نظر می رسد رقابت در این زمینه بسیار داغ است زیرا شرکت ریچارد میل طی همکاری با شرکت فراری ساعت ریچارد میل آر ام آپ-۰۱ فراری (Richard Mille RM UP-01 Ferrari) را معرفی کرده که با ضخامت ۱.۷۵ میلی‌متر، اکنون رکورد نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان را به خود اختصاص داده است.

 

 

این ساعت تولید محدود نه تنها نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان، بلکه یکی از قوی‌ترین نمونه ها با توانایی تحمل نیروی ۵۰۰۰ جی‌ (نتایج تست های مقاومت متعدد تایید شده) و مقاوم در آب تا عمق ۱۰ متر است. ساختار قاب تیتانیومی گرید ۵ و مکانیزم موتور بازطراحی شده امکان معرفی محصولی چنین نازک را فراهم کرده اند. موتور ساعت آر ام آپ-۰۱ فراری فقط ۱.۱۸ میلیمتر ضخامت دارد.

قاب ساعت آر ام آپ-۰۱ فراری شکل مستطیلی دارد. تاج ساعت برای انتخاب و تنظیم گزینه های مختلف روی قاب ساعت قرار گرفته است. این تاج دارای دو ورودی سرامیکی سیاه برای محافظت از قاب در برابر سایش یا آسیب ناشی از آب است.

صفحه این ساعت نازک با پوششی از جنس کریستال یاقوت کبود محافظت می شود و دارای یک پوشش ضد بازتاب در هر سمت است. لوگوی فراری نیز اشاره ای به شخصیت مسابقه ای این اثر هنری مدرن منحصر به فرد دارد.

به گفته شرکت ریچارد میل، فقط ۱۵۰ عدد از ساعت بسیار نازک آر ام آپ-۰۱ فراری تولید خواهد شد. این ساعت خاص برچسب قیمت یک میلیون و ۸۸۸ هزار دلاری را یدک می کشد که سطح جزئیات و پیچیدگی ساخت چنین شاهکاری می تواند به راحتی قیمت هنگفت آن را توجیه کند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا