قابلیت ترجمه متن انتخابی به‌زودی به مرورگر گوگل کروم اضافه می‌شود

مرورگر گوگل کروم به‌زودی به شما اجازه می‌دهد بخش‌هایی از یک صفحه‌ی وب را ترجمه کنید.

موبنا –ابزار مترجم متن گوگل در ماه‌های اخیر بهبودهای عملکردی متعددی دریافت کرده است، اما همچنان قابلیت کلیدی مهمی مثل امکان ترجمه‌ی متن انتخاب‌شده را ارائه نمی‌دهد.

به گزارش AndroidCentral، به‌نظر می‌رسد غول جست‌وجوی اینترنت روی قابلیت ترجمه‌ی متن انتخاب کار می‌کند و این ویژگی را در نسخه‌ی قناری مرورگر کروم ارائه کرده است. یکی از کاربران ردیت با نام Leopeva64-2 اولین‌بار از اضافه شدن این ویژگی جدید مطلع شد و سپس وب‌سایت‌های دیگری مثل ۹to5Google آن را تأیید کردند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد بخش‌هایی از یک صفحه‌ی وب را به زبان موردنظر خود ترجمه کنید.

ابزار ترجمه گوگل کروم

همان‌طور که در اسکرین‌شات‌ها مشاهده می‌کنید، پس از راست کلیک روی متن انتخابی در صفحه و انتخاب گزینه‌ی ترجمه در منو، رابط کاربری حاوی متن، به‌طور برجسته نمایان خواهد شد. علاوه‌براین گزینه‌ی دیگری برای ترجمه‌ی کل صفحه دردسترس کاربر است. برای تغییر زبان ترجمه می‌توانید در رابط کاربری بازشده، روی منوی سه‌نقطه کلیک کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید به‌راحتی میان زبان‌های مختلف جابه‌جا شوید.

ابزار ترجمه گوگل کروم

قابلیت ترجمه‌ی متن انتخابی در کروم هنوز به‌طور کامل کاربردی نیست. البته ویژگی‌های جدیدی که به نسخه‌ی قناری کروم اضافه می‌شوند، معمولاً حالت آزمایشی دارند و به‌همین دلیل، عدم کارکرد صحیح آن‌ها یا بروز مشکل در عملکرد این قابلیت‌ها، جای تعجب ندارد. اگر گوگل این ویژگی جدید را در نسخه‌ی پایدار کروم ارائه دهد، مطمئناً برای بسیاری از کاربرانی که از سرویس ترجمه استفاده می‌کنند، کاربردی خواهد بود.

اگر ویژگی ترجمه‌ی جزئی متن صفحات وب برای شما آشنا به‌نظر می‌رسد، به این دلیل است که مایکروسافت از مدت‌ها قبل چنین امکانی را به مرورگر اج خود اضافه کرده است. ماه آوریل سرویس گوگل لنز نیز قابلیت مشابهی را به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی بزرگ خود دریافت کرد که ازجمله می‌توان به امکان کپی متن‌های درج‌شده روی تصاویر یا ترجمه‌ی آن‌ها اشاره کرد؛ قابلیت بسیار جالبی که در بسیاری از کروم‌بوک‌ها و رایانه‌های شخصی دردسترس است.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا