هوش مصنوعی چطور کیفیت تصویر تلویزیون‌های جدید ۸K سامسونگ را ارتقا می‌دهد؟

نمایش تصاویر در نزدیک‌ترین حالت به زندگی واقعی، هدفی بود که سازندگان تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ در زمان طراحی این دستگاه‌ها، آن را دنبال می‌کردند. در این راه، جدیدترین فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی منحصربه‌فرد تلویزیون‌های سامسونگ به کار گرفته شد تا پیشگامی این برند در بازار جهانی تلویزیون برای شانزد‌همین سال پیاپی ادامه‌ یابد.

موبنا – بهبود پردازنده Neural Quantum 8K، توسعه هوش مصنوعی ارتقا کیفیت تصویر (AI upscaling)، برنامه کالیبراسیون هوشمند به همراه قابلیت‌هایی همچون گزینه‌های متنوع‌تر ابعاد تلویزیون، لوازم جانبی شخصی‌سازی شده و به‌روز شدن رابط کاربری از تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سامسونگ محصولی ساخته که در عین داشتن بالاترین کیفیت تصویر، کاربرانش می‌توانند به راحتی آن را با تجربیات منحصربه‌فرد خود مدیریت کنند.

هوش مصنوعی چطور کیفیت تصویر تلویزیون‌های جدید 8K سامسونگ را ارتقا می‌دهد؟

پردازنده کوانتومی

فناوری‌های جدید به ما این امکان را داده است که از کیفیت تصویر ۸K در خانه لذت ببریم. اگرچه همه نمایش‌ها و فیلم‌ها با کیفیت ۸K ساخته نمی‌شوند، اما کاربران می‌توانند از آخرین فناوری‌های تلویزیونی که سامسونگ ارائه می‌کند نهایت استفاده را ببرند. تلویزیو‌ن‌های سری Neo QLED 8K سامسونگ از قابلیت پیشرفته، توسعه هوش مصنوعی ارتقا کیفیت تصویر (AI upscaling) بهره می‌برد که می‌تواند با تجزیه و تحلیل پیشرفته تصاویر، وضوح آن‌ها را بالاتر ببرد. در قلب تلویزیون‌های Neo QLED 8K پردازنده عصبی کوانتومی ۸K جای گرفته که با ۲۰ شبکه هوش مصنوعی عصبی مستقل خود کیفیت تصویر محتواهای متنوع را بدون توجه به منبع اصلی، بهینه می‌کند.

شبکه‌های هوش مصنوعی این پردازنده نه تنها تصاویر، بلکه بازی‌های ابری با وضوح ۸K را برای یک گیم‌پلی یکپارچه و طبیعی بهبود می‌بخشد و همین امر باعث شده تا تلویزیون‌های Neo QLED 8K موفق به دریافت برترین تاییدیه‌های برترین عملکرد گیمینگ در جهان شود.

هوش مصنوعی چطور کیفیت تصویر تلویزیون‌های جدید 8K سامسونگ را ارتقا می‌دهد؟

هوش مصنوعی

با بزرگ‌تر شدن ابعاد تلویزیون‌ها، این انتظار می‌رود تا کیفیت تصویر تلویزیون‌ هم ارتقا و توسعه یابد. یونگ‌هان جو، یکی از اعضای تیم سازنده و طراح تلویزیو‌ن‌های Neo QLED 8K می‌گوید: «هدف نهایی از پیشرفت فناوری تلویزیون‌های ما این است که کیفیت تصاویر به شکل خودکار با تنظیمات و شرایط بینندگان، تنظیم و بهینه شود تا تصاویری واقعی تولید و به نمایش دربیاید. برای این کار قابلیت‌ Shape Adaptive Light را در این سری از تلویزیون‌ها قرار دادیم که با ایجاد سطح کنتراست بهینه، مشاهده کوچکترین جزئیات تصویر را در روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط فراهم می‌کند تا کیفیت تصویری مشابه زندگی واقعی ایجاد شود».

سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ نسبت به نسل قبلی خود با ارتقا محسوس در نورپردازی پنل و میزان روشنایی و کنتراست تصاویر طراحی شده‌اند. پردازنده Neural Quantum 8K این تلویزیون‌ها از فناوری جدیدی برای کنترل نور پس زمینه Quantum Mini LED بهره می‌برد که میزان روشنایی را از ۱۲ بیت به ۱۴ بیت می‌رساند. این قابلیت کمک کرده تا روشنایی تلویزیون تا سطح ۱۶۳۸۴ افزایش یابد که چهار برابر نسل قبلی (۴۰۹۶) است. نتیجه این ارتقا و فناوری جدید، افزایش فوق‌العاده کیفیت تصویر و کنتراست و نمایش جزئیات باور نکردنی تصاویر و فیلم‌هاست که تا پیش از این قابل مشاهده نبود. برای درک بهتر میزان ارتقا و کیفیت تصاویر کافیست تا محتواهای پخش شده در تلویزیون Neo QLED 8K را با نسل قبلی خود مقایسه کرد. به کمک فناوری جدید این سری از تلویزیون‌های سامسونگ تجربه‌ای دقیق‌تر و فراگیرتر به کاربر منتقل می‌شود.

نورپردازی ۱۴ بیتی این امکان را فراهم کرده تا بینندگان تلویزیون در حین تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها حتی ریزترین جزئیات روی سطوح آب یا بافت سنگ‌ ریزه‌های موجود در فیلم را ببینند.

هوش مصنوعی چطور کیفیت تصویر تلویزیون‌های جدید 8K سامسونگ را ارتقا می‌دهد؟

افزایش عمق واقعی تصاویر

زمانی که چشم ما بر روی جسم یا شیء خاصی فوکوس می‌کند و توجه ما به سمت سوژه مورد نظر معطوف می‌شود، عملکرد چشم به‌ شکلی است که در عین حفظ پس زمینه و مشاهده آن، همزمان روشنی و وضوح سوژه مورد نظر بیشتر و بیشتر می‌شود.

مدل‌های ۲۰۲۲ تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ به کمک پردازنده Neural Quantum 8K خود قابلیت جدیدی به نام افزایش عمق واقعی یا Real Depth Enhancer را معرفی کرده که عملکردی مشابه چشم‌های ما در زمان نگاه کردن به یک جسم را ارائه می‌دهد. این فناوری، کیفیت تصویر را با جدا کردن یک شی از پس زمینه به شکل چشم‌نوازی ارتقا می‌دهد.

قابلیت Real Depth Enhancer یک الگوریتم کیفیت تصویر با هوش چندگانه است که در چند مرحله کنتراست تصویر را افزایش می‌دهد و با تجزیه و تحلیل سوژه‌ها عمق بیشتری به تصویر می‌بخشد تا تصاویر به شکل طبیعی و واقعی مشاهده شود. در این فناوری چشم بیننده به سمتی هدایت می‌شود تا تمرکز عمده بر روی سوژه اصلی تصویر قرار بگیرد و با ایجاد عمق بیشتر، سوژه از پس‌زمینه خود متمایز شود.

 

کالیبراسیون هوشمند  

کالیبراسیون تصویر معمولا به تجهیزاتی همچون ابزار اندازه‌گیری و مولد الگو احتیاج دارد اما شما هنگام استفاده تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ می‌توانید صفحه نمایش خود را با استفاده از تلفن هوشمند خود به راحتی کالیبره کنید. این تلویزیون به شما این امکان را می‌دهد تا کیفیت تصویر خود را با یک فرایند ساده و به صورت گام به گام با قابلیت کالیبراسیون هوشمند از طریق برنامه Smart Things کالیبره کنند. تنها کاری که به عنوان یک کاربر باید انجام دهید این است که قابلیت Smart Calibration را در برنامه SmartThings باز کنید و دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت تلویزیون بگیرید، سپس برنامه SmartThings بقیه فرایند را انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید با توجه به میزان دقتی که می خواهید کیفیت تصویر را تنظیم کرده و آن را بین «حالت پایه» و یا «حالت حرفه‌ای» بگذارید. دقت داشته باشید که حالت پایه کالیبراسیون سریع را در عرض ۱۵ ثانیه ارائه می دهد، در حالی که حالت حرفه ای جزئیات بیشتری از تصویر را بهینه می‌کند و تکمیل آن بین ۵ تا ۸ دقیقه زمان می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا