سیتروئن سی۴ اکس؛ خودروی بسیار متفاوت و جدید فرانسوی! (+عکس)

سیتروئن سی۴ اکس جدید همانند پژو ۴۰۸ یک طراحی ترکیبی دارد و عملا نمی توانیم آنرا سدان خالص بدانیم. چیزی بین فست بک، واگن، کراس اوور و سدان اینجا قابل مشاهده است.

موبنا سیتروئن از خودروی جدید خود با نام ایی-سی۴ اکس(e-C4 X) مدل ۲۰۲۳ رونمایی کرده است. این خودرو در مقایسه با محصولات روز طراحی تقریبا متفاوتی را ارائه می کند، مخصوصا در قسمت دماغه که چراغ های اصلی در دو سطح جانمایی شده اند یکی نوار ال ایی دیی بسیار باریک و یک محیط جزیره ای برای قرار گرفتن هالوژن ها در قسمت پایین تر و داخل سپر اصلی جلو.

این طراحی چند سطحی ممکن است طرفدارن و مخالفان خاص خود را داشته باشد اما به هر ترتیب با آنچه در بازار جهانی مشاهده می کنید مقداری متفاوت تر به نظر می رسد.

سیتروئن سی4 اکس؛ خودروی بسیار متفاوت و جدید فرانسوی! (+عکس)

سیتروئن سی۴ اکس و ابعاد بدنه

ایی-سی۴ اکس از منظر ابعاد برابر با ۴۶۰۰ میلیمتر در طول، ۲۶۷۰ میلیمتر در فاصله بین محورها، ۱۸۰۰ در عرض و ۱۵۲۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. اینجا شباهت جدی با محصول جدید پژو یعنی ۴۰۸ قابل درک است که چند روز قبل در گروه خودروی عصر ایران معرفی و جزئیاتش در این لینک قرار دارد.

سیتروئن جدید همانند پژو ۴۰۸ یک طراحی ترکیبی دارد و عملا نمی توانیم آنرا سدان خالص بدانیم. چیزی بین فست بک، واگن، کراس اوور و سدان اینجا قابل مشاهده است.

در بخش پیشرانه از باتری ۵۰ کیلووات ساعت استفاده شده که برد حرکتی ۳۶۰ کیلومتر را فراهم می کند. باتری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و شارژر ۱۰۰ کیلوواتی دی سی طی ۱ ساعت تا ۸۰ درصد تکمیل ظرفیت می شود.

تک موتور الکتریکی سی۴ اکس برابر با ۱۳۶ اسب بخار خروجی و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو طی ۹.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۵۰ کیلومتر برساعت است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا