قابلیت جدید اینستاگرام برای کاربران iOS: حذف سریع حساب کاربری

اینستاگرام قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود در سیستم عامل iOS اضافه کرده که به کاربران این پلتفرم اجازه می‌دهد تا به سرعت و خیلی ساده بتوانند حساب کاربری خود را از این شبکه اجتماعی حذف کنند.

موبنا – این اقدام در راستای سیاست‌های جدید کمپانی اپل انجام شده و اینستاگرام برای تبعیت از آن‌ها، چنین ویژگی را در دسترس قرار داده است.

بر اساس جدیدترین گزارشات، اپل سیاست‌های اپ استور را به‌روزرسانی کرده و تغییرات جدیدی از راه رسیده‌اند. یکی از مهم‌ترین تغییرات در سیاست‌های اپل، مربوط به بخش حساب کاربری اپلیکیشن‌هاست. کوپرتینویی‌ها تمام توسعه‌دهندگان را ملزم به ارائه قابلیتی می‌کنند تا هر اپی با قابلیت ایجاد حساب کاربری، به کاربران اجازه بدهد تا بعدا حساب کاربری خود را از آن سرویس حذف کنند. این موضوع می‌تواند به بسیاری از کاربران کمک کند تا حریم شخصی خود را حفظ کنند.

حذف حساب کاربری از اپ اینستاگرام در iOS

حذف حساب کاربری از خود اپلیکیشن اینستاگرام در iOS

پیش از این برای حذف حساب کاربری خود از اینستاگرام، می‌بایست وارد سایت رسمی این شبکه اجتماعی می‌شدید. در نهایت پس از صرف چند دقیقه وقت و پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله برای غیرفعال یا حذف کردن حساب کاربری، می‌توانستید خود را از آن سرویس خارج کنید. در دسترس نبودن این ویژگی در اپلیکیشن اینستاگرام، احتمالا کمی آزاردهنده است؛ اما اپل با این سیاست توانست Instagram را ملزم به افزودن ویژگی حذف حساب کاربری به اپلیکیشن iOS این اپ کند.

نکته دیگر این است که پیش‌تر اگر حساب کاربری خود را غیرفعال یا حذف می‌کردید، اطلاعات شما همچنان روی سرورهای متا باقی می‌ماندند. در ویژگی جدید ارائه شده از سوی اینستاگرام در iOS نیز نامی از حذف کامل اطلاعات برده نشده و احتمالا این همان مکانیزمی است که قبلا دیده بودیم، اما در یک اپلیکیشن.

اگر اقدام به حذف اکانت خود کنید، همچنان می‌توانید تا ۳۰ روز بعد از آن اقدام به بازیابی حساب کاربری خود کنید تا کاملا پاک نشود. اپل نیز این موضوع را بلامانع می‌داند و به آن ایرادی نگرفته است. این اقدام حتی کار خوبی محسوب می‌شود؛ زیرا ممکن است کاربر از روی عصبانیت دست به حذف حساب کاربری خود بزند و بعداً پشیمان شود. ظاهرا هنوز خبری از این در دسترس قرار گرفتن این ویژگی برای اپلیکیشن اندرویدی Instagram نیست.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا