کامیون بدون راننده در جاده های آمریکا می راند

شرکت فناوری حمل ونقل سوئدی «این راید»(Einride) تاییدیه سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا را دریافت کرده تا وسایل حمل ونقل برقی خودرانش را در جاده های عمومی این کشور آزمایش کند.

موبنا – به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا نخستین باری است که اجازه تردد یک کامیون خودران برقی را بدون حضور راننده در جاده های عمومی می دهد. جالب آنکه این وسیله نقلیه جایی به عنوان اتاقک راننده ندارد و در عوض از راه دور به وسیله اپراتور از راه دور رصد می شود. این نخستین بار در صنعت خودروسازی است که این نوع جدید از وسیله نقلیه آزمایش می شود.

در مرحله بعدی «ان راید پاد» در یک جاده عمومی با ترافیک آزمایش می شود. طی آزمایش دو هفته ای این کامیون علاوه بر حمل بار با تیم هایی در انبار برای بارگیری و خارج کردن بار نیز هماهنگ می شود. یک اپراتور از راه دور به طور دائم وسیله نقلیه را تحت نظر دارد.

رابرت فالک مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار «این راید» در این باره می گوید: این نوعی از وسیله نقلیه است که قبلاً در جاده های آمریکا استفاده نشده و یک نقطه عطف برای آینده صنعت حمل ونقل به حساب می آید. فناوری خودران و برقی این کامیون نه تنها صنعت حمل ونقل را دگرگون می کند بلکه هزاران شغل ایجاد می کند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا