۸ نشانه هک شدن حساب کاربری گوگل

حساب های کاربری گوگل اهداف محبوبی برای هکرها هستند زیرا می توانند قفل فرصت های زیادی را برای آنها باز کنند.

موبنا – تقریبا تمام انواع حساب های کاربری توسط هکرها هدف قرار می گیرند. این شامل موارد مهمی مانند حساب های کاربری مالی افراد تا نمونه هایی به ظاهر با ارزش کمتر مانند حساب هالی کاربری رسانه های اجتماعی و ایمیل می شود. این در شرایطی است که انواع مختلف حساب های کاربری ارزشمند هستند زیرا می توان همه آنها را در دارک وب (Dark Web) به فروش رساند.

حساب های کاربری گوگل دارای ویژگی های امنیتی مفیدی هستند، اما به دلیل محبوبیت این سرویس، اغلب اهداف محبوبی برای هکرها نیز هستند.

اگر فکر می کنید اکانت گوگل شما هک شده است، موارد زیر می توانند از نشانه های این اتفاق باشند.

گذرواژه شما تغییر کرده است

اگر گذرواژه شما تغییر کرده است و خودتان چنین کاری را انجام نداده اید، این نشانه ای آشکار از هک شدن حساب کاربریتان است. هکرها برای این که مالک قانونی حساب کاربری دسترسی آنها به حساب کاربری را مسدود نکند، اقدام به تغییر گذرواژه می کنند.

اما اگر گذرواژه شما تغییر نکرده است، به معنای آن نیست که حساب کاربریتان هک نشده است. برخی هکرها اغلب تغییری در گذرواژه ایجاد نمی کنند زیرا از این طریق و بدون که مالک قانونی متوجه شود از حساب کاربری وی استفاده می کنند.

8 نشانه که از هک شدن حساب کاربری گوگل شما خبر می دهند

هشدار امنیتی از گوگل دریافت کرده اید

اگر حساب کاربری شما هک شده باشد یا فردی برای هک کردن آن تلاش کند، گوگل اغلب یک هشدار امنیتی را به مالک قانونی حساب ارسال می کند. تشخیص تلاش برای هک حساب کاربری برای گوگل آسان است زیرا هکرها به طور معمول برای دسترسی به حساب کاربری هدف از دستگاه و آدرس آی‌پی دیگری استفاده می کنند.

توجه به این نکته اهمیت دارد که هشدارهای امنیتی همواره برای قربانیان یک حمله هک ارسال نمی شوند. همچنین، این امکان وجود دارد که هشدار امنیتی ارسال شده باشد، اما قربانی فرصت مطالعه آن را نداشته زیرا هکر بلافاصله این هشدار را حذف کرده است.

شخص دیگری به حساب کاربری شما وارد شده است

هر زمان که فردی وارد حساب کاربری شما شود، سابقه دستگاه و آدرس آی‌پی آن ثبت می شود. شما می توانید فهرستی از ورودهای موفق به حساب کاربری خود را با باز کردن جیمیل، رفتن به پایین صفحه و انتخاب جزئیات (Details) از قسمت آخرین فعالیت حساب کاربری (Last account activity) مشاهده کنید.

صرف نظر از این که هشدار امنیتی از گوگل دریافت کرده باشید یا خیر، بررسی منظم این قسمت اقدامی ارزشمند در راستای حفظ ایمنی حساب کاربریتان است.

تنظیمات امنیتی حساب کاربری شما تغییر کرده است

اگر فردی حساب کاربری شما را هک کند، ممکن است برای تغییرات تنظیمات امنیتی آن تلاش کند. اگر آنها ایمیل بازیابی (ریکاوری) در حساب کاربری شما تغییر دهند، می توانند از آن برای دسترسی مجدد به حساب کاربری در صورت تغییر گذرواژه توسط مالک قانونی استفاده کنند. همچنین، هکر ممکن است پرسش های امنیتی را با هدفی مشابه تغییر دهد.

هر گونه تغییر در تنظیمات امنیتی حساب کاربری شما موجب ارسال هشدار از سوی گوگل خواهد شد، اما باید به این نکته مهم اشاره داشت که هکر می تواند این هشدارها را پیش از آنکه توسط قربانی خوانده شوند، حذف کند.

در صندوق خروجی شما ایمیل هایی وجود دارند که نقشی در ارسال آنها نداشته اید

حساب های کاربری ایمیل اغلب با هدف ارسال ایمیل هک می شوند. یک حساب کاربری ایمیل هک شده می تواند برای ارسال اسپم به هزاران گیرنده استفاده شود. در صورت بروز این اتفاق، گوگل ممکن است حساب کاربری شما را مسدود کند زیرا به فعالیت هایتان مشکوک شده است.

همچنین، یک حساب کاربری ایمیل هک شده می تواند برای جعل هویت به کار گرفته شود. این به هکر اجازه می دهد تا با افراد آشنا با قربانی تماس برقرار کرده و از آنها درخواست دریافت اطلاعات یا پول کند.

در صندوق ورودی شما ایمیل هایی درباره تغییر گذرواژه وجود دارند

اگر فردی حساب کاربری جیمیل شما را هک کند، ممکن است برای دسترسی به حساب های کاربری دیگر شما که به آن متصل هستند، تلاش کند. با توجه به این که با چه هدفی از حساب کاربری جیمیل خود استفاده می کنید، این ممکن است شامل حساب های بانکی یا پروفایل های شبکه های اجتماعی شما شود.

اگر با ایمیل های تغییر گذرواژه این قبیل حساب های کاربری در صندوق ورودی جیمیل خود مواجه شده اید، این نه تنها نشانه ای از یک هک، بلکه دلیلی بر تلاش هکر برای به دست گرفتن کنترل حساب های کاربری بیشتر است.

8 نشانه که از هک شدن حساب کاربری گوگل شما خبر می دهند

سرویس های دیگر هک شده اند

اگر به نظر می رسد که حساب های کاربری بانکی یا شبکه های اجتماعی شما هک شده اند، ممکن است مشکل از حساب کاربری جیمیل شما سرچشمه گرفته باشد. شما ممکن است متوجه هزینه های غیرمجاز در حساب کاربری بانکی یا فعالیت های مشکوک در شبکه های اجتماعی خود شده باشید.

در شرایطی که روش های بسیاری برای هک شدن این حساب های کاربری وجود دارند، آدرس ایمیل مرتبط با آنها باید همواره به طور کامل بررسی شود.

مخاطبین شما ایمیل هایی را دریافت می کنند که نقشی در ارسال آنها نداشته اید

هکرها اغلب از حساب های کاربری ایمیل هک شده برای جعل هویت قربانی استفاده می کنند. آنها ممکن است با افرادی که در فهرست مخاطبین شما هستند، تماس گرفته و به عنوان نمونه درخواست قرض گرفتن پول را مطرح کنند. با توجه به این که چه کسانی در فهرست مخاطبین شما هستند، آنها ممکن است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شما برای اهداف فیشینگ تلاش کنند.

اگر ایمیل هایی در صندق ورودی ایمیل شما وجود دارند که به مکالماتی با محتوای ناآشنا برای شما اشاره دارند، این نشانه ای قوی از هک شدن حساب کاربریتان محسوب می شود.

در صورت هک شدن حساب کاربری گوگل چه کاری باید انجام دهید؟

نحوه درست کردن شرایط حساب کاربری گوگل هک شده به این که آیا گذرواژه ریست شده است یا خیر بستگی دارد.

اگر امکان ورود به حساب کاربری گوگل خود را دارید، می توانید کنترل آن را با تغییر گذرواژه و فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای بار دیگر در اختیار بگیرد. شما باید تنظمیات امنیتی حساب کاربری خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که هکر موردی را تغییر نداده است که به وی اجازه دسترسی مجدد به حساب کاربریتان را می دهد.

اگر نمی تواند وارد حساب کاربری گوگل خود شوید، دسترسی مجدد به آن دشوارتر است، اما غیرممکن نیست. اگر گزینه بازیابی (ریکاوری) تغییر نکرده باشد، می توانید برای ریست گذواژه خود تلاش کنید. اگر گزینه بازیابی کار نمی کند، باید با شرکت گوگل تماس گرفته و ثابت کنید که مالک واقعی حساب کاربری هستید.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا