اگزولانگ؛ منبع هوای نامحدود زیر آب برای غواصان! (+فیلم و عکس)

اگزولانگ (exolung) یک دستگاه تنفس زیر آب طراحی شده است که به غواصان هوای «نامحدود» هدیه می دهد…

موبنا – اگزولانگ (exolung) یک دستگاه تنفس زیر آب طراحی شده است که به غواصان هوای «نامحدود» هدیه می دهد. این دستگاه حرکات شنای غواص را به حرکت هوا تبدیل می کند و بدین ترتیب تا زمانی که غواص به شنا ادامه دهد، جریان هوای تنفسی را حفظ می کند.

 

 

تکنولوژی مذکور یک سیستم غواصی سطحی است. به این معنی که از شناوری استفاده می کند که روی سطح آب معلق است تا هوای غواص را تامین کند. این شناور با یک شلنگ ۱۲ متری به بخشی که روی بدن غواص قرار می گیرد، وصل می شود.

داخل این محفظه یک سیستم پر شونده تعبیه شده است که به پای غواص اتصال می یابد. با حرکت پا مکانیسم شناور، محفظه و هوا فعال می شود و امکان تنفس را به غواص می دهد. این دستگاه غواص را به منبع انرژی تبدیل می کند و تا زمانی که وی شنا را متوقف نکند، یک منبع هوای “بی پایان” ساخته است. بر خلاف سیستم های مبتنی بر مخزن، اگزولانگ هزینه اضافی پر کردن مجدد را شامل نمی شود و نگهداری از آن بسیار آسان است.  تنها باید دستگاه پس از استفاده تمیز شود.

اگزولانگ (exolung) یک دستگاه تنفس زیر آب

قیمتی کمتر از ۳۰۰ یورو (تقریباً ۳۳۵ دلار آمریکا) برای نسخه اصلی تخمین زده شده است. همچنین یک مدل حرفه ای با شیلنگ ۷ متری و ساختار تقویت شده نیز ساخته شده که زیر ۵۰۰ یورو به فروش می رسد.

اگزولانگ (exolung) یک دستگاه تنفس زیر آب

اگزولانگ (exolung) یک دستگاه تنفس زیر آب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا