آزمایش ابزارهای جدید اینستاگرام برای احراز سن کاربران

اینستاگرام سرگرم آزمایش راه‌هایی برای احراز سن کاربرانی است که سن خود را بالای ۱۸ سال اعلام می‌کنند.

موبنا – اینستاگرام که متعلق به شرکت مِتا است، اعلام کرد در حال آزمایش گزینه‌های جدید در آمریکا برای احراز سن کاربرانی است که ۱۸ سال دارند.

این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس برای پاسخگویی به نگرانیهای قانونگذاران و والدین، کاربرانی که سعی می‌کنند سن خود را از کمتر از ۱۸ سال به ۱۸ سال و بالاتر از آن ویرایش کنند را ملزم می‌کند تصویری از کارت شناسایی خود را بارگذاری کنند، سلفی ویدیویی ضبط کنند یا از دوستانشان می‌خواهد سن آنها را تایید کنند.

اقدام اینستاگرام برای بررسی دقیقتر سن کاربران پس از مطالعاتی صورت می‌گیرد که نشان دادند استفاده از اینستاگرام روی سلامت روانی کاربران خردسال تاثیر منفی می گذارد. اینستاگرام پس از مواجهه با انتقادهای شدید، ابزارهای بیشتری مانند مرکز خانواده (Familly Center) را برای کنترل والدین عرضه کرده است.

این پلتفرم شبکه اجتماعی اعلام کرد بکارگیری چنین ابزارهایی بر اساس این اصل است که نوجوانان و بزرگسالان تجربه مناسب سن خود در این پلتفرم داشته باشند.

اینستاگرام اعلام کرد سلفی‌های ویدیویی را به شرکت انگلیسی “یوتی” ارسال خواهد کرد که از هوش مصنوعی برای ارزیابی سن بر اساس مشخصات چهره استفاده می کند. شرکت مِتا اعلام کرد این فناوری بجز سن، مشخصات دیگر را نمی تواند شناسایی کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اینستاگرام از سال ۲۰۱۹ از کاربران خواست هنگام ثبت نام در این پلتفرم، سن خود را اعلام کنند و حداقل سن برای ثبت نام در اینستاگرام، ۱۳ سال است.

اینستاگرام سال میلادی گذشته عرضه نسخه ویژه کودکان “اینستاگرام کیدز” را در پی انتقادها و مخالفتهای شدید با این پروژه، متوقف کرد. قرار بود “اینستاگرام کیدز” اجازه والدین را برای پیوستن به این پلتفرم طلب کرده و محتوای بدون تبلیغات و مناسب سن را برای کاربران خردسال فراهم کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا