تولید چسب زخم سازگار با محیط زیست از پشم گوسفند

محققان نیوزلندی برای اولین بار با استفاده از پشم گوسفند چسب زخم های سازگار با محیط زیست تولید کرده اند که پس از استفاده به طور خودکار تجزیه می شوند.

موبنا – به گزارش نیواطلس، چسب های زخم تهیه شده از پشم گوسفند به پوست آسیب دیده فرصت تنفس می دهند و زبر و خشن نیز نیستند.

لوکاس اسمیت موسس شرکت وول اید، در زمان فعالیت به عنوان راهنمای کوهنوردی در جنوب نیوزلند به فکر عملی کردن این ایده افتاد. او چند بار از باندهای پلاستیکی سنتی برای ترمیم زخم های مختلف از تاول گرفته تا زخم های باز استفاده کرد و متوجه شد این چسب های زخم ضمن آلوده کردن محیط زیست عملکرد مطلوبی هم ندارند. بنابراین او تصمیم گرفت چیزی سازگارتر با محیط زیست و با عملکرد بهتر بسازد. با توجه به اینکه در نیوزلند به ازای هر پنج گوسفند یک انسان وجود دارد، او تصمیم گرفت از پشم گوسفند بدین منظور استفاده کند.

شرکت WoolAid با توجه به خواص ضد حساسیت و تنفسی که معمولاً در پشم گوسفند مرینوس وجود دارد، تصمیم گرفت از آن برای تولید چسب زخم تنفس پذیر، پایدار و زیست تخریب پذیر استفاده کند. تنفس طبیعی پوست از طریق پشم گوسفند به روند بهبودی کمک کرده و تنظیم طبیعی دمای آن را ممکن می کند. قیمت بسته ۱۵ تایی این چسب زخم ها ۱۰ دلار است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا