قارچ خور واقعی؛ هدیه نینتندو به طرفداران این خاطره نوستالژیک! (+فیلم و عکس)

قارچ خور معروف در ایران و یا دقیق تر بگوئیم بازی ماریو اکنون در پارک سوپر نینتندو ورلد در دنیایی رنگارنگ شکلی واقعی به خود گرفته است…

موبنا – پارک موضوعی سوپر نینتندو ورلد (Super Nintendo World) – قارچ خور- پس از سال ها توسعه و چند تاخیر سرانجام در سال ۲۰۲۱ در یونیورسال استودیوز ژاپن (Universal Studios Japan)، یکی از شش پارک موضوعی یونیورسال استودیوز، افتتاح شد. افتتاح این پارک موضوعی که حاصل مشارکت نینتندو و یونیورسال پارکس اند ریزورتس است در ۱۸ مارس ۲۰۲۱ و همزمان با آغاز جشن بیستمین سالگرد یونیورسال استودیوز ژاپن صورت گرفت.

 

 

سوپر نینتندو ورلد در اوزاکای ژاپن قرار دارد و امکان تجربه شگفتی های بازی ویدیویی ماریو(قارچ خور) در دنیای واقعی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

طراحی و چیدمان پارک قارچ خور

طراحی ظاهری پارک موضوعی سوپر نینتندو ورلد بر اساس بازی ماریو (در ایران به نام قارچ‌خور شناخته می شود) صورت گرفته و عناصر این بازی در دنیایی رنگارنگ شکلی واقعی به خود گرفته اند. دسترسی به پارک از طریق یک لوله سبز رنگ صورت می گیرد که به قلعه پرنسس پیچ و پادشاهی قارچ که برای گیمرها گزینه هایی آشنا هستند، منتهی می شود.

یک کپی عظیم از برج قلعه همراه با میله پرچم نمادین در بالا و ویژگی های قابل تشخیص دیگر مانند مجسمه های گومبه، در ژاپن به نام کوریبو (Kuribō) شناخته می شود و از شخصیت های منفی بازی ماریو شبیه به قارچ و گیاهان پیرانا جلب توجه می کنند.

از دیگر ویژگی های قابل توجه سوپر نینتندو ورلد می توان به نمای باشکوه قلعه بوزر (Bowser) که از شخصیت های منفی بازی ماریو محسوب می شود و مجسمه بزرگی از این شخصیت در آن قرار دارد، و مسیر سواری ماریو کارت اشاره کرد.

شیگرو میاموتو خالق اصلی بازی برادران سوپر ماریو در طراحی این جاذبه نقش پر رنگی داشته است که بر اصالت آن می افزاید. در داخل، بازدیدکنندگان می توانند از تماشای مجموعه ای از لوازم بازی ماریو که مشابه با نمونه های اصلی ساخته شده اند، لذت ببرند.

افرادی که لباس شخصیت های معروف بازی ماریو(قارچ خور) را به تن کرده اند در پارک موضوعی سوپر نینتندو ورلد حضور دارند که با بازدیدکنندگان ملاقات کرده و به آنها خوش‌آمد می گویند. کودکان این فرصت را خواهند داشت تا با شخصیت هایی مانند ماریو، لوئیجی، تود (در ژاپن به نام کینوپیو (Kinopio) شناخته می شود) و پرنسس پیچ عکس یادگاری بگیرند.

مسابقات و جاذبه هایی از دنیای قارچ خور

در حال حاضر، بازدیدکنندگان از سوپر نینتندو ورلد می توانند در دو سواری چالش کوپا و ماجراجویی های یوشی (شخصیت دایناسور در بازی ماریو) شرکت کنند.

ورودی چالش کوپا داخل قلعه بوزر قرار دارد و شرکت کنندگان سواری با یک ترن هوایی در ترکیب با فناوری واقعیت افزوده بر اساس سری بازی ماریو کارت را تجربه می کنند. این یکی از جاذبه های اصلی سوپر نینتندو ورلد است که با کمک فناوری واقعیت افزوده تجربه ای فراموش نشدنی را برای دوستداران سری بازی های ماریو رقم می زند. خودروها به فرمان مجهز شده و رانندگان می توانند همانند بازی های ویدیویی به جمع آوری آیتم ها و رقابت با افراد دیگر در مسیرهای مختلف از جمله “جاده رنگین کمان” نمادین بپردازند.

مچبندهای هوشمند با تم بازی قارچ خور

بازدیدکنندگان از سوپر نینتندو ورلد می توانند از طریق مچ‌بندهای مغناطیسی به نام پاور-آپ بند (Power-Up Band) با بسیاری از جاذبه های این پارک تعامل داشته باشند. این دستبند به آنها اجازه می دهد حین عبور از جاذبه های تعاملی به جمع آوری امتیاز اقدام کنند.

این دستبندها پیشرفت شما در پارک را دنبال کرده و به بازدیدکنندگان امکان جمع آوری تمبرهایی را از طریق انجام کارهایی مانند ضربه زدن به بلوک های پاور-آپ را می دهند که در سراسر پارک سوپر نینتندو ورلد پراکنده شده اند.

این دستبندها در شش طرح مختلف با تم بازی ماریو در دسترس هستند و قیمت هر کدام ۳۲۰۰ ین (حدود ۳۰ دلار) است. امتیاز نهایی از هر بازدید به کنسول بازی نینتندو بازدیدکننده ارسال می شود، از این رو، وی به بازدید مجدد برای افزایش امتیاز خود تشویق می شود.

رستوران ها و فروشگاه های قارچ خور

سوپر نینتندو ورلد دسترسی به مجموعه ای از رستوران ها و فروشگاه ها با تم بازی ماریو را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کافه کینوپیو – رستورانی که با الهام از شخصیت تود ساخته شده است و غذاهای جالب توجهی با تم بازی ماریو مانند پیتزای سوپر قارچ و سالاد گیاه پیرانا را ارائه می کند.

پیت استاپ پاپ کورن – جایگاهی که طرفداران می توانند بسته های پاپ کورن با تم ماریو و سوپر استار را خریداری کنند.

جزیره اسنک یوشی – در این مکان خوراکی هایی با تم یوشی مانند کالزونه پوسته سبز پر شده با یاکی‌سوبا و پنیر و نوشیدنی طالبی سبز ارائه می شوند.

همچنین، دو فروشگاه ماریو موتورز (Mario Motors) و ۱آپ فکتوری (۱UP Factory) کالاهایی با تم بازی ماریو را ارائه می کنند. بادیدکنندگان در این فروشگاه ها می توانند سوغاتی های مختلف را خریداری کنند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا