بی وای دی دسترویر ۰۵؛ خودرویی اقتصادی، هیبریدی و باکیفیت! (+عکس)

بی وای دی دسترویر ۰۵ طرای تخم مرغی و البته جذابی را همراه خود دارد. در بخش پیشرانه از ساختار پلاگین هیبرید استفاده شده است…

موبنا دسترویر ۰۵ نام خودروی جدید کمپانی بی وای دی BYD است که در مدل ۲۰۲۲ با قیمت ۱۸۴۵۰ تا ۲۳۹۹۰ دلار در بازار چین عرضه می شود.

طراحی بی وای دی دسترویر ۰۵

بی وای دی دسترویر ۰۵ طرای تخم مرغی و البته جذابی را همراه خود دارد. این خودرو از منظر ابعاد بدنه برابر با ۴۷۸۰ میلیمتر در طول، ۱۸۳۷ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۱۸ میلیمتر است.

پیشرانه بی وای دی دسترویر ۰۵

در بخش پیشرانه از ساختار پلاگین هیبرید استفاده شده که اجزا تشکیل دهنده آن شامل یک تپنده ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۱۰ اسب بخاری و موتور الکتریکی ۱۳۲ کیلوواتی در تریم پایه می شود. تریم بالاتر این محصول از همین موتور بنزینی در هماهنگی با موتور الکتریکی ۱۴۵ کیلوواتی استفاده می کند.

با حضور موتورهای الکتریکی مجموع خروجی در پیشرانه پایه ۱۷۷ اسب بخار و در تریم بالاتر ۱۹۴ اسب بخار می شود.

در تمام تریم ها از جعبه دنده ایی سی وی تی در هماهنگی با محور جلو استفاده شده است.

باتری لیتیومی ۸.۳ و ۱۸.۳ کیلووات ساعت برای بخش الکتریکی پیشرانه در ۲ تریم مورد اشاره استفاده شده است. باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند.

برد حرکتی در حالت الکتریکی خالص به ترتیب ۵۵ و ۱۲۰ کیلومتر گزارش شده است.

خودرو در تریم پایه طی ۷.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و در تریم پرچمدار این زمان به ۷.۳ ثانیه کاهش می یابد.

ظرفیت باک بنزین ۴۸ لیتر است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های آلومینیومی در اندازه های ۱۶ و ۱۷ اینچی ارائه می شوند.

کابین و ایمنی بی وای دی دسترویر ۰۵

کابین طراحی فناورانه و جذابی را پیش روی مخاطب قرار می دهد. از امکانات این قسمت باید به سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی مجزا برای ردیف عقب، استارت دکمه ای، نورپردازی داخلی، نمایشگرهای دیجیتال ۸.۸ و ۱۵.۶ اینچی برای اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاور ویندوز هر دو ردیف، اسکای روف الکتریکی، آینه ها مجهز به تنظیم الکتریکی، تاشوی خودکار، گرم کن و …

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، سیستم پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، نور بالا و پایین تطبیقی، ایربگ کامل و ایزوفیکس قابل اشاره هستند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا