کیف پول تراست ولت چیست؟ نحوه استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

بدون شک کیف پول تراست ولت، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها میان سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است و طرفداران بسیاری دارد. این کیف پول علاوه بر امنیت بالایی که دارد، خدماتی مانند استیکینگ ارز دیجیتال ارائه می‌کند.

همچنین، رابط کاربری ساده و زیبای تراست ولت آن را به یکی از بهترین کیف پول‌ها، چه برای مبتدیان و چه برای کاربران با تجربه تبدیل کرده است.

در این مقاله قرار است به طور مفصل در رابطه با تراست ولت صحبت کنیم. همچنین در ادامه، استیک ارز دیجیتال در تراست ولت و توکن حاکمیتی TWT را بررسی خواهیم کرد. توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

کیف پول تراست ولت چیست؟

کیف پول تراست ولت، یک کیف پول چند ارزی، متن باز، غیرمتمرکز و وابسته به صرافی بایننس است که برای تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS طراحی شده است.

نوشته های مشابه

تراست ولت برخلاف کیف پول‌هایی که کلید خصوصی کاربران را ذخیره و یا روی سرورهای متمرکز نگه می‌دارند، یک کیف پول غیرمتصدیانه یا غیرحضانتی (non-custodial wallet) است و کلید خصوصی کاربران را در اختیار خودشان قرار می‌دهد. با این ویژگی، کاربران می‌توانند در امنیت کامل بر دارایی‌های خود کنترل داشته باشند.

سادگی کیف پول تراست ولت را می‌توان یکی از نقاط قوت آن قلمداد کرد، به طوری که نیاز کاربران مبتدی و حرفه‌ای را تامین می‌کند. همچنین، با استفاده از مرورگر داخلی وب ۳.۰، کاربران می‌توانند در این کیف پول به صرافی‌های غیرمتمرکزی چون پنکیک سواپ متصل شوند و به طور مستقیم، خرید کنند.

بالاتر گفتیم که تراست ولت، یک کیف پول غیرحضانتی است و کلید خصوصی کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهد. زمانی که کاربر برای نخستین بار حسابی در تراست ولت می‌سازد، یک عبارت بازیابی (Seed phrase) 12 کلمه‌ای دریافت می‌کند که تقریبا با همان کلید خصوصی مشابه است و به وسیله آن می‌تواند دارایی‌های دیجیتال خود را بازیابی کند. در صورتی که فردی به این ۱۲ کلمه دسترسی پیدا کند، به راحتی می‌تواند دارایی‌های دیجیتال را به کیف پول دیگری منتقل کند. پس باید در حفظ عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای کوشا بود.

تراست ولت در ابتدای کار خود فقط از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 و ERC223 پشتیبانی می‌کرد اما اکنون برای نگهداری سایر ارزهای دیجیتال، مثل بیت کوین، کاردانو، دوج کوین، بیت کوین کش، ریپل، استلار، مونرو، دش، لایت کوین، بایننس کوین و … استفاده می‌شود.

استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

چه ویژگی‌هایی تراست ولت را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند؟

تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است و ویژگی‌های متعددی دارد. پیش از آنکه به هر یک از این ویژگی‌ها به طور مفصل بپردازیم، اجازه بدهید تمامی آنها را در یک قاب جمع‌بندی کنیم. به طور خلاصه، کیف پول تراست ولت، مزیت‌های اصلی زیر را ارائه می‌دهد:

  • فرآیدن نصب و راه‌اندازی آسان و رابط کاربری ساده و کاربردی
  • دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز از طریق مرورگر dApp داخلی
  • امکان ذخیره NFTها
  • ردیابی لحظه‌ای قیمت دارایی‌های دیجیتال و امکان مشاهده نمودارها
  • مبادله مستقیم توکن‌ها
  • ارائه خدمات سپرده‌گذاری یا استیکینگ

در ادامه، مرورگر dApp داخلی تراست ولت و قابلیت استیکینگ در آن را بررسی خواهیم کرد.

مرورگر dApp تراست ولت چیست؟

مرورگر dApp داخلی تراست ولت، یک مرورگر وب ۳.۰ کاملا کارآمد است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به طور مستقیم در این کیف پول دیجیتال با هر برنامه غیرمتمرکزی بر بستر اتریوم یا بی ان بی چین ارتباط داشته باشند. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران مجبور نباشند برای استفاده از dApp های مختلف، کیف پول را ترک کنند.

بگذارید مثالی بزنیم. فرض کنید می‌خواهید در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ یک توکن سواپ کنید. با استفاده از مرورگر داخلی وب ۳.۰ تراست ولت، شما به راحتی می‌توانید بدون اینکه کیف پول را ترک کنید و به با مرورگر تلفن همراه یا دسکتاپ خود به سایت پنکیک سواپ بروید، از خدمات این صرافی غیرمتمرکز استفاده کنید. در حقیقت نیازی نیست وجوه خود را از تراست ولت خارج کنید و تمامی مراحل سواپ در داخل خود تراست ولت انجام می‌شود.

آموزش کامل تراست ولت

استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

به زبان ساده، استیک ارز دیجیتال فرآیندی است که افرادی برای تامین امنیت شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام، دارایی خود را برای مدتی به شبکه اختصاص می‌دهند و در ازای این کار پاداش دریافت می‌کنند.

برای استیک ارز دیجیتال می‌توان از پلتفرم‌ها، صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلفی از جمله تراست ولت استفاده کرد. در حال حاضر می‌توان کوین‌های شبکه‌های ترون، تزوس، الگوراند، بایننس اسمارت چین، کازموس و ازموسیس را در تراست ولت استیک و سود دریافت کرد. شایان ذکر است، میزان پاداش دریافتی به ازای استیک هر ارز بسته به شبکه آن متفاوت است.

آموزش کامل تراست ولت

تراست ولت یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است و همانطور که بالاتر گفتیم خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال آموزش کامل تراست ولت هستید، توصیه می‌کنیم به مقاله مربوطه در داموندمگ سری بزنید و به صورت رایگان، صفر تا صد این کیف پول را یاد بگیرید.

توکن TWT چیست؟

تراست ولت توکن (TWT)، توکن حاکمیتی کیف پول تراست ولت است که از آن برای رای‌گیری‌ها، توسعه و به‌روزرسانی این ولت نرم‌افزاری استفاده می‌شود.

کاربران با استفاده از توکن TWT می‌توانند به راحتی در رای‌گیری‌های مرتبط با لیست شدن یک دارایی یا اضافه شدن شبکه و یا امکانات جدید به تراست ولت رای دهند.

TWT عرضه‌ای یک میلیارد واحدی دارد که حدود یک چهارم آن فعلا در گردش است و قرار است به مرور به شکل زیر بین گروه‌های مختلف تخصیص داده شود:

  • ۴۰% برای جذب کاربران
  • ۱۵% برای توسعه‌دهندگان
  • ۱۵% برای جامعه TWT
  • ۳۰% به عنوان ذخیره

این توکن بر بستر شبکه بی ان بی چین و سولانا موجود است. همچنین می‌توانید آن را از صرافی‌های متمرکزی چون بایننس و کوکوین و همچنین همتایان غیرمتمرکز آنها مانند پنکیک سواپ خریداری کنید.

سایت رسمی تراست ولت

مزایا و معایب تراست ولت

هر کیف پولی بدون شک مزایا و معایب خاص خودش را دارد و تراست ولت نیز از این قائله مستثنی نیست. در ادامه مزایا و معایب تراست ولت را بررسی می‌کنیم:

مزایا

  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال
  • رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا
  • ارائه خدماتی چون استیکینگ
  • مناسب برای ذخیره و نگهداری از NFTها
  • امنیت بالا
  • متن باز
  • داشتن مرورگر داخلی و قابلیت تعامل با خیل عظیمی از برنامه‌های غیرمتمرکز

·         معایب

  • عدم پشتیبانی از احراز هویت دو عاملی
  • نداشتن نسخه ویندوز

آیا تراست ولت امن است؟

کیف پول تراست ولت ویژگی‌های زیادی دارد و تجربه کاربری روانی را ارائه می‌دهد. همچنین این کیف پول، طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌کند که معمولا در میان رقبای آن یافت نمی‌شود. اما یک سوال همچنان باقی می‌ماند؛ آیا تراست ولت امن است؟

برای پیروی از اصل عدم تمرکز در حوزه رمزارز، توسعه‌دهندگان تراست ولت تصمیم گرفته‌اند تا کد آن را کاملا به صورت متن باز بسازند. به همین خاطر، اشخاص ثالث مانند کارشناسان، متخصصان امنیتی، توسعه‌دهندگان بلاکچین و حتی کاربران می‌توانند به راحتی کد این کیف پول را به صورت آنلاین کاوش کنند و کیفیت و امنیت آن را زیر ذره‌بین قرار دهند.

هر دو نسخه اندروید و iOS تراست ولت توسط شرکت Stateful infosec تست و بررسی شده‌اند. همچنین در این چند سال که تراست ولت فعالیت می‌کند، متحمل هیچ‌گونه اکسپلویت یا آسیب‌پذیری امنیتی نشده است و گزارشی از سرقت وجوه کاربران توسط هکرها وجود ندارد. به همین خاطر، می‌توان گفت کیف پول تراست ولت از امنیت کافی برای محافظت از دارایی شما برخوردار است.

آیا تراست ولت برای ایرانیان مناسب است؟

آیا تراست ولت برای ایرانیان مناسب است؟

از آنجایی که تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز، متن باز و غیرحضانتی است، هیچ کسی بر دارایی شما کنترلی ندارد و به همین خاطر نمی‌توانند آنها را مسدود کنند. با توجه به اینکه کشور عزیزمان با تحریم‌ها مواجه است، استفاده از کیف پول‌های از این قبیل اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر، می‌توان گفت کیف پول تراست ولت، یکی از بهترین ولت‌های دیجیتال برای ایرانیان است.

دانلود تراست ولت

دانلود، نصب و راه‌اندازی تراست ولت واقعا ساده است. برای دانلود تراست ولت شما بایستی به سایت رسمی تراست ولت بروید و این کیف پول را دانلود نمایید. پس از آن کیف پول را اجرا کنید و به ترتیب مراحل راه‌اندازی آن را طی نمایید و در آخر، عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای خود را در جای امنی یادداشت کنید.

استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

 سخن پایانی

اگر در گوگل عبارت «کیف پول ارز دیجیتال» را سرچ کنید، با خیل عظیمی از ولت‌ها مواجه می‌شوید که هر یک ویژگی خاصی را ارائه می‌دهند. کیف پول تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌هاست که تقریبا تمامی ویژگی‌های سایر رقبا را یک جا جمع‌آوری کرده است. این کیف پول، از امنیت بالایی برخوردار است و رابط کاربری ساده و زیبای آن، آن را به یکی از بهترین کیف پول‌های بازار تبدیل کرده است.

در یک کلام، کیف پول تراست ولت، کیف پولی غیرحضانتی، متن باز و بدون نیاز به احراز هویت است که برای دستگاه‌های موبایلی ارائه شده است. همچنین، مرورگر داخلی وب ۳.۰ تراست ولت این امکان را فراهم کرده تا به راحتی با خیل عظیمی از برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه‌های اتریوم و بی‌ان‌بی چین، تعامل داشته باشید. این کیف پول، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران ایرانی است.

اگر تمایل دارید در رابطه با کیف پول تراست ولت و سایر کیف پول‌های دیجیتال اطلاعات کسب کنید، حتما به داموندمگ، بلاگ صرافی ارز دیجیتال داموند DAMOND.ir سری بزنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا