از کارخانه یونانی با هرم معکوس تا یک معماری ایده ال (+فیلم و عکس)

پروژه کارخانه یونانی با هرم معکوس به عنوان یک حجم متفاوت با شخصیت دوگانه حاضر می شود تا سبکی ایده ال در معماری را معرفی کند…

موبنا؛ مریم عباسی – «مجتمع صنعتی در مگارا» که توسط شبکه معماری تنس/ TAN طراحی شده است، در دل مناظر طبیعی یونان خودنمایی خواهد کرد. این پروژه به عنوان یک حجم متفاوت با شخصیت دوگانه حاضر می شود: روند تولید در بدنه اصلی کارخانه انجام خواهد شد که به صورت یک ساختمان کشیده طراحی شده است. در تضاد با این طراحی، مرکز اداری خود را در قالی یک هرم چند وجهی و معکوس نشان می دهد.

برای هرم معکوس، TAN پیشنهاد کرده که آن را از بتن ساخته و با دو سطح مختلف تطبیق دهد. قسمت بالایی میزبان دفاتر اداری، اتاق های ارائه و جلسات است.

 

 

یکی از تکیه گاه های بتنی این هرم به عنوان راه پله عمل می کند. این در حالی است که به هسته نگهدارنده آن از طریق آسانسور نفوذ می شود. این حجم معلق به آرامی رنگ آمیزی شده و با پایه های بتنی تیره آن در تضادی هنرمندانه قرار خواهد گرفت. بدنه اصلی کارخانه یعنی جایی که تولید در آن انجام می‌شود، با ورق‌های آلومینیومی پوشیده شده است. این پوشش با طراحی سوراخ‌ دار که از نمای شرقی و پشت بام الهام گرفته است، به خوبی با محیط اطراف سازگار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا