بزرگترین ارتقای دوربین جلو در آیفون ۱۴ اپل

آیفون ۱۴ اپل بزرگترین ارتقای دوربین جلو این گوشی را در چند سال اخیر خواهد داشت.

موبنا – ابتدای امسال گزارش‌های متعددی منتشر شد که اپل روی ارتقای مهم دوربین جلو در آیفون ۱۴ کار می کند. اکنون مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف اپل، جزییات جدید درباره تامین کنندگان قطعه را شرح داده که اپل برای قطعه دوربین سلفی در آیفون ۱۴ انتخاب کرده است. ارتقای صورت گرفته در دوربین جلو آیفون ۱۴، بزرگترین ارتقای دوربین جلوی گوشی این شرکت در سالهای اخیر به شمار می‌رود.

به گفته این تحلیلگر، اپل تامین کنندگان قطعات برای دوربین جلو آیفون ۱۴ را انتخاب کرده است. بعضی از آنها مانند سونی که همچنان حسگرهای دوربین را برای آیفون جدید تهیه می‌کند، از شرکای اپل هستند. لنزها از سوی شرکتهای جنیوس و لارگان فراهم خواهند شد و ماژول فوکوس جدید از سوی شرکتهای الپس و لوکس شیر تامین می‌شود.

تامین کنندگان اپل برای ماژول دوربین جلو گوشی، شرکتهای کوول (Cowell) و ال جی اینوتک (LG Innotek) خواهند بود. همکاری بین اپل و ال جی اینوتک ماه گذشته پس از این گزارش شد که اپل تامین قطعات از سازندگان دوربین چینی را به دلیل مشکلات کیفیت، منتفی اعلام کرد.

به گفته تحلیلگر اپل، آیفون ۱۴ بزرگترین ارتقای دوربین جلو تلفن هوشمند اپل در سالهای اخیر را خواهد داشت. این تحلیلگر پیش بینی کرد دوربین جدید، اتوفوکوس خواهد داشت که کیفیت بهتر عکسها و ویدیوهای ضبط شده نسبت به فوکوس ثابت فعلی دوربین را به همراه خواهد داشت.

بهبودهای صورت گرفته در دوربین سلفی برای کل سری آیفون ۱۴ موجود خواهد بود اما بخشی از این ارتقاها به مدلهای گران‌تر آیفون ۱۴ پرو محدود خواهد بود. طبق گزارشهای قبلی، مدلهای امسال پرو، یک دوربین جدید با حسگر ۴۸ مگاپیکسل خواهند داشت که قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۸K است.

شایع شده که مدلهای پایین‌تر آیفون ۱۴ همان دوربین عقبی فعلی با لنز ۱۲ مگاپیکسل را خواهند داشت. البته به معنای آن نیست که جنبه‌های دیگر این لنزها ارتقا پیدا نمی‌کند.

آیفون ۱۴ در چهار مدل عرضه خواهد شد که دو مدل معمولی و دو مدل پرو هستند. انتظار می‌رود عرضه آیفون مینی متوقف شود و به جای آن آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی عرضه شود و مدلهای پرو در اندازه مشابه نسل فعلی عرضه خواهند شد اما در طراحی جدید، حاشیه صفحه نمایش حذف شده است.

بر اساس گزارش وب سایت ۹to۵Mac، اپل احتمالا نسل جدید آیفون را در سپتامبر معرفی خواهد کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا