نگاهی به ترکیب سهامداران شرکت ارتباطات سیار

ترکیب سهامداران شرکت ارتباطات سیار در جدیدترین گزارش هیات‌مدیره این شرکت جهت ارائه به مجامع آتی منتشر شد. در این گزارش شرکت مخابرات ایران(سهامی‌عام) با بیش از ۴۲ میلیارد سهم، بزرگترین سهامدار عمده شرکت ارتباطات سیار به حساب می‌آید.

موبنا – سهامداران عمده یا درصدی شرکت ارتباطات سیار به دو گروه اصلی حقیقی‌ها و حقوقی‌ها تقسیم می‌شود؛ براساس این گزارش شرکت مخابرات ایران با ۴۲ میلیارد و ۴۰۱ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۱۹ سهم به‌عنوان بزرگترین سهامداران این شرکت شناخته می‌شود که ۸۹.۸ درصد از سهام شرکت ارتباطات سیار را در اختیار دارد.

سهام‌دار بعدی شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا(سهامی خاص) است که ۱.۴ درصد از سهام شرکت ارتباطات سیار را با ۶۵۵ میلیون و ۴۵ هزار و ۸۰۹ سهم در اختیار دارد. دومین سهام‌دار عمده شرکت ارتباطات سیار خود را این‌گونه معرفی می‌کند: «‌شرکت توسعه و مدیریت صبا در حوزه امور بازرگانی داخلی و خارجی اعم از صادرات و واردات‌، استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌، سرمایه‌گذاری در انواع فلزات‌، تشکیل و تاسیس انواع شرکت‌ها و معاملات سهم‌الشرکه انواع شرکت‌ها و مشتقات آن‌ها‌، سرمایه‌گذاری در سپرده‌، اوراق مشارکت‌ و… فعالیت می‌کند.»

رتبه‌های بعدی مرتبط با سهامدارانی است که هر کدام کمتر از یک درصد از سهام شرکت ارتباطات سیار را در اختیار دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه نور دنا با ۰.۹ درصد – برابر با ۴۰۱ میلیون و ۳۰۴ هزار ۸۱۷ سهم – و شرکت سهامی بیمه ایران با ۰.۶ درصد – برابر با ۲۶۲ میلیون و ۵۵۷ میلیون و ۲۴۹ سهم – اشاره کرد.

سهامداران دیگری نظیر بانک رفاه کارگران، شرکت بیمه مرکزی، شرکت سرمایه‌گذاری سپه، شرکت سرمایه‌گذاری امین توان‌ آفرین‌ساز، شرکت گروه مالی پارسیان، صندوق‌ تثبیت بازار سرمایه، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به ترتیب ۰.۵ درصد، ۰.۴ درصد، ۰.۲ درصد، ۰.۲ درصد، ۰.۲ درصد،۰.۲ درصد و ۰.۲ درصد سهامدار شرکت ارتباطات سیار هستند.

سایر سهامداران شرکت ارتباطات سیار که اغلب شامل سهامداران خرد حقیقی و حقوقی می‌شود، ۵.۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند. مجموع سهامی که در اختیار این گروه است، بیش از ۲.۵ میلیارد سهم است.

در پایان گفتنی است مجامع عمومی عادی سالیانه، عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده و عمومی فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران، روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. براساس این گزارش، استماع گزارش هیأت مدیره درباره عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ماه سال ۱۴۰۰، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت، بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی منتهی به همان سال، اتخاذ تصمیم درباره میزان سود تقسیمی، تعیین حسابرس و بازرس قانونی شرکت، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های مجامع شرکت و همچنین سایر مواردی که در صلاحیت «مجمع عمومی عادی سالیانه» باشد، از موارد دستور جلسه ذکر شده است.

«مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده» همراه اول نیز از ساعت ۱۱ به تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره خواهد پرداخت. همچنین «مجمع عمومی فوق العاده» این شرکت بورسی نیز از ساعت ۱۱:۳۰ به اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه و سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم گیری مجمع عمومی فوق العاده است، می‌پردازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا