Fascination؛ طراح خلاق آمریکایی و دردسرهای علاقه به هواپیما! (+عکس)

Fascination طراحی متفاوت و آینده نگر داشت و قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه به علاوه بیشینه سرعت ۲۰۹ کیلومتر برساعت از ویژگی های مهم آن بود.

موبنا پل ام.لوییس کار آفرین و طراح خودرو آمریکایی است که در نوامبر ۱۹۹۰ فوت کرد. علت شهرت این فرد به فعالیت های وی طی دهه ۳۰ تا اواسط دهه ۶۰ میلادی مربوط می شود. اولین خودروی لوییس در سال ۱۹۳۷ با نام ایرموبیل معرفی شد. ظاهرا طراح علاقه خاصی به صنعت هوانوردی داشته و به همین دلیل نامگذاری و شکل ظاهری این خودروها با سایر وسایل نقلیه دوران خود متفاوت بوده است.

ایرموبیل از منظر ابعاد و اندازه تقریبا با فولکس واگن بیتل برابری می کند. به هر ترتیب ایرموبیل یک طرح و محصول موفق نبود و تنها به خاطر تفاوت های ظاهری نامش در صنعت خودرو مورد اشاره قرار می گیرد.

Fascination؛ طراح خلاق آمریکایی و دردسرهای علاقه به هواپیما! (+عکس)

Fascination

دومین تلاش لوییس برای معرفی یک خودرو، محصولی به نام Fascination بود که در سال ۱۹۶۲ نمونه اولیه آن در دنور کلرادو رونمایی شد.

در نهایت ۵ دستگاه از این خودرو تولید شد و هم اکنون نیز در اختیار مجموعه داران قرار دارد. Fascination طراحی متفاوت و آینده نگر داشت و قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه به علاوه بیشینه سرعت ۲۰۹ کیلومتر برساعت از ویژگی های مهم آن بود.

Fascination؛ طراح خلاق آمریکایی و دردسرهای علاقه به هواپیما! (+عکس)

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، Fascination یک سه چرخه عجیب بود که از موتور ۴ سیلندر آلومینیومی استفاده می کرد. اما در نهایت این ویژگی ها و ظاهر نامتعارف آن نتوانست زمینه ساز تولید انبوه و پذیرش آن به عنوان یک خودروی محبوب در خیابان ها شود.

یکی از نشریات آن زمان در رابطه با پل ام.لوییس نوشت: عشق به هواپیما در تمامی فعالیت های لوییس مشهود است اما همین علاقه عجیب عامل اصلی شکست های پی در پی این مرد است. هر چه تلاش کرده نه یک هواپیمای واقعی بوده نه یک خودروی کاربردی قابل استفاده!

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا