کراس اوور جدید «ب ام و» مقداری رشد کرده است! (+عکس)

کراس اوور جدید ب ام و تلاش دارد تا هر چه بیشتر خود را به استانداردهای بدنه و طراحی این کلاس نزدیک کند که اتفاقا حاصل کار نیز بسیار موفق بوده است…

موبنا اکس۱ محصولی از ب ام و است سابقه حضور آن در خط تولید به ۲۰۰۹ بازمی گردد. از آن زمان تا کنون این محصول در کلاس کراس اوور لوکس ساب کامپکت روانه بازار شده و در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای این کمپانی اندازه بسیار جمع و جور تری دارد که اگر بخواهیم از یک عنوان قابل درک برای مخاطب ایرانی استفاده کنیم، می توانیم آن را به عنوان کراس مورد اشاره قرار دهیم.

در نسل قبلی اکس۱؛ خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۵۰۰ میلیمتر در طول، ۱۸۴۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۴۲ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۶۹۲ میلیمتر است.

اکنون ب ام و مدل ۲۰۲۳ این خودرو را معرفی کرده که مهمترین تغییر آن در مقایسه با نسل قبلی به درشت تر شدن اندام خودرو مربوط می شود. این تغییرات اندازه حتی در جزئیاتی مانند چراغ ها، جلوپنجره و سپر اصلی نیز کاملا مشهود و قابل درک است.

کراس اوور جدید

مقداری درشت تر!

اکس۱ مدل ۲۰۲۳ از منظر طول ۴۳ میلیمتر، عرض ۲۳ میلیمتر و ارتفاع ۴۲ میلیمتر در مقایسه با نسل قبلی افزایش ابعاد دارد.

در کابین نیز فناورانه ها جذاب تر شده اند. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات کیلومتر کنار نمایشگر ۱۰.۷ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی زیر یک قاب شیشه ای قرار گرفته اند تا ظاهری یکپارچه را شکل دهند. سایر جزئیات نیز کیفیت بالایی در حد استانداردهای ب ام و دارند.

از دیگر امکانات کابین باید به شارژ بی سیم، نگهدارنده ۲ لیوان در کنسول میانی، پورت یو اس بی تایپ-سی، سوکت ۱۲ ولت در کنسول میانی و همچنین قسمت بار عقب، بلوتوث، سیستم صوتی ۲۰۵ وات با ۱۲ اسپیکر از برند حرفه ای هارمن کاردون، دوربین داخلی هماهنگ با اپلیکیشن اختصاصی تلفن هوشمند و … اشاره کرد.

کراس اوور جدید

پیشرانه سرحال!

در بخش پیشرانه برای بازار امریکا فقط ۱ آپشن در نظر گرفته شده که شامل نمونه ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری می شود. این پیشرانه برابر با ۲۴۱ اسب بخار خروجی و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در نوع خود مورد بسیار جذابی را شکل داده است. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۷ سرعته دوکلاچه در هماهنگی با سامانه اختصاصی اکس درایو تمام چرخ محرک استفاده شده است.

خودرو طی ۶.۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

استفاده از پکیج ام اسپرت موجب شده تا فرمان پذیری بهتر و تعلیق نرم تری را مشتریان در این خودرو تجربه کنند. تعویض سریع دنده ها و عملکرد بهینه جعبه دنده در هماهنگی با موتور بخش دیگری از ویژگی های بسته ام اسپرت است.

فروش اکس۱ مدل ۲۰۲۳ از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در بازار آمریکا آغاز می شود و قیمت پایه در نظر گرفته شده برای آن ۳۸۶۰۰ دلار است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا