مبلمان صنعتی کومتابولیسم؛ تجربه ای نو از زیبایی(+عکس)

مبلمان صنعتی کومتابولیسم توجه ویژه ای نیز به بازیافت و جلوگیری از هدر رفت مواد دارد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور استودیو کومتابولیسم مستقر در چین مجموعه ای از مبلمان صنعتی را طراحی کرده است که مرز بین فضاهای عمومی و خصوصی را بررسی می کند. این استودیو که توسط طراح Zhang Ning و هنرمند Yang Yafei تأسیس شده است، در زمینه طراحی و ساخت مبلمان، عملیات نصب، ویدئو و رسانه های جدید تعاملی فعالیت دارد.

مبلمان صنعتی کومتابولیسم؛ تجربه ای نو از زیبایی(+عکس)

به گفته این دو، کلمه “کو-متابولیسم” به پردازش اجسامی اشاره می کند که به سختی “تجزیه” می شوند. در نتیجه به آنها زندگی دومی در محیط های جدید از طریق تغییر، ترکیب های هنری و موارد دیگر داده خواهد شد. آنها این فرآیند را «استفاده مجدد از متابولیت‌های (صنعتی)» می‌ نامند.

برای این پروژه، استودیو کومتابولیسم یک سری از محصولات صنعتی را تغییر کاربری داده است که در غیر این صورت به هدر می رفتند و آنها را به مجموعه ای از مبلمان ویژه برای استفاده خصوصی و عمومی تبدیل کرده است.

مبلمان صنعتی کومتابولیسم؛ تجربه ای نو از زیبایی(+عکس)

این مجموعه با عنوان «مرز عمومی و خصوصی مختلط» دارای طیف رنگی آبی و نارنجی غلیظ است که اغلب برای تابلوهای خیابان، نوارهای هشدار دهنده و توری های ساختمانی در فضاهای عمومی استفاده می‌ شوند. استودیو مذکور امیدوار است با ترکیب این رنگ‌ ها، کاربران را تشویق کند تا «به اجسام اطراف و اشیاء صنعتی که در زندگی روزمره نادیده گرفته می شوند توجه بیشتری شود»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا