هیوندای بزرگ‌ترین تاسیسات تولید خودرو در جهان (+فیلم و عکس)

هیوندای به اندازه ای بزرگ است که همانند یک شهر کوچک عمل کرده و دارای بیمارستان، شبکه جاده ای، خدمات آتش نشانی و اورژانس و یک بندر و تصفیه‌ خانه فاضلاب است…

موبنا شرکت هیوندای موتور که بیشتر به نام هیوندای شناخته می شود، یک شرکت خودروساز چندملیتی کره ای است که دفتر مرکزی آن در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و در حال حاضر به عنوان یکی از نام های مطرح در صنعت خودروسازی جهان شناخته می شود.

 

 

بزرگ ترین در جهان

مکان: اولسان، کره جنوبی

هیوندای بزرگ‌ترین تاسیسات تولید خودرو در جهان را اداره می کند که در شهر اولسان، کره جنوبی قرار دارد. این مجموعه ظرفیت تولید حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد و تاسیسات تولیدی اصلی هیوندای محسوب می شود. مجموعه تولیدی اولسان می تواند روزانه حدود ۵۶۰۰ دستگاه خودرو تولید کند.

تاسیسات تولید خودرو هیوندای در اولسان زمینی به مساحت ۵ میلیون متر مربع را پوشش می دهد و از پنج کارخانه تشکیل شده است. بیش از ۳۴ هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

تاسیسات تولیدی اولسان به اندازه ای بزرگ است که همانند یک شهر کوچک عمل کرده و دارای بیمارستان، شبکه جاده ای، خدمات آتش نشانی و اورژانس و یک بندر است که می تواند همزمان به سه کشتی خدمات ارائه کند. با توجه به تعهدات زیست محیطی، این تاسیسات دارای تصفیه‌ خانه فاضلاب است و بیش از ۵۰۰ هزار اصله انواع درخت در آن وجود دارند.

۵ کارخانه

کارخانه ۱ در مجموعه تولیدی اولسان در سال ۱۹۶۸ تکمیل شد و سالانه حدود ۳۱۱ هزار دستگاه خودرو شامل مدل های هیوندای ولستر، هیوندای کُنا و هیوندای آیونیک ۵ از خط تولید آن خارج می شوند.

کارخانه ۲ در سال ۱۹۸۶ تکمیل شد و سالانه حدود ۲۵۷ هزار دستگاه خودرو شامل مدل های هیوندای سانتافه، هیوندای توسان، هیوندای پالیسید و جنسیس جی‌وی۸۰ از خط تولید آن خارج می شوند.

کارخانه ۳ در سال ۱۹۹۰ تکمیل شد و سالانه حدود ۳۳۳ هزار دستگاه خودرو شامل مدل های هیوندای الانترا/آوانته، هیوندای آی۳۰، هیوندای آیونیک و هیوندای ونو از خط تولید آن خارج می شوند.

کارخانه ۴ در سال ۱۹۹۱ تکمیل شد و سالانه حدود ۲۳۵ هزار دستگاه خودرو شامل مدل های هیوندای استارکس، هیوندای پورتر، هیوندای پالیسید و هیوندای استاریا از خط تولید آن خارج می شوند.

کارخانه ۵ در سال ۱۹۹۱ تکمیل شد و سالانه حدود ۲۶۴ هزار دستگاه خودرو شامل مدل های هیوندای توسان، هیوندای نکسو، جنسیس جی۷۰، جنسیس جی۸۰ و جنسیس جی۹۰ از خط تولید آن خارج می شوند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا