«بازگشت به آینده»؛ این بار با حضور دلورین آلفا۵(+عکس)

دلورین آلفا۵ میراث دار خودروی محبوب سه گانه سینمایی بازگشت به آینده از دهه ۸۰ میلادی است که این بار فناورانه و خاص به میدان بازگشته است…

موبنا دی ام سی دلورین یکی از مشهورترین نام ها در صنعت خودرو است و این شهرت به دلیل حضور دی ام سی-۱۲ در مجموعه ۳ قسمتی فیلم بازگشت به آینده بوده است. دلورین دی ام سی-۱۲ در فاصله سال های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ روی خط تولید دی ام سی قرار داشت و جالب آنکه طراحی آن توسط جورجتو جوجارو در ایتال دیزاین انجام شد.

دی ام سی-۱۲

«بازگشت به آینده»؛ این بار با حضور دلورین آلفا5(+عکس)

یک خودروی کوپه ۲ درب که موتور با محور عقب در ارتباط بود. تپنده ۲.۸ لیتری ۶ سیلندر دلورین حدود ۱۳۰ اسب بخار خروجی و ۲۰۷ نیوتن متر گشتاور داشت و با جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۳ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شد.

از منظر ابعاد برابر با ۴۲۶۷ میلیمتر در طول، ۱۹۸۸ میلیمتر در عرض و ۱۱۴۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته بود. فاصله بین محورها نیز ۲۴۱۳ میلیمتر و وزن خالص ۱۲۳۳ کیلوگرم مورد اشاره قرار گرفته است.

درب های دلورین به شکل بال پرنده ای سقفی یا گالوینگ باز می شد که در این شرایط ارتفاع خودرو به ۱۹۶۲ میلیمتر می رسید.

«بازگشت به آینده»؛ این بار با حضور دلورین آلفا5(+عکس)

آلفا۵

اکنون پس از زمانی طولانی، دلورین مجددا به میدان بازگشته تا یک خودروی آینده نگر با نام آلفا۵ را بطور رسمی معرفی کند. طبیعتا حضور یک زبان طراحی مشترک با دی ام سی-۱۲ اولین موردی است که در ارائه آلفا۵ مدنظر قرار داشته است.

بدنه یکپارچه با حذف دستگیره درب ها و شیب هوشمندانه سقف در ترکیب با چراغ های اصلی جلو و تفاوت سطح روی درپوش موتور منظره ای جذاب را شکل داده است.

فضای داخل کابین نیز طراحی جدید و اختصاصی را به اشتراک می گذارد که نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی بخشی از آن است.

الکتریکی

اطلاعات درباره پیشرانه بسیار محدود و نامشخص است اما دلورین اعلام کرده که این الکتریکی طی ۳.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز بطور الکترونیکی روی ۲۴۱ کیلومتر برساعت محدود شده است.

ظرفیت باتری احتمالا بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت خواهد بود که برای پیمایش ۴۸۳ کیلومتر کفایت می کند.

ظاهرا این مشخصات مربوط به تریم پایه می شود و نسخه های داغ تری از این خودرو نیز به تدریج معرفی می شوند.

براساس اطلاعات موجود، دلورین آلفا۵ در سال ۲۰۲۴ روی خط تولید قرار می گیرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا