خلق اثر هنری معلولین برای پارالمپیک ۲۰۲۲ با کمک فناوری! (+فیلم و عکس)

برای مراسم افتتاحیه پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲، ژانگ ییمو کارگردان ارشد، از هنرمند جودی شیانگ دعوت کرد تا یک اثر هنری با عنوان “شکوفه” را با کمک فناوری خلق کند.

موبنا – برای مراسم افتتاحیه پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ که در ورزشگاه ملی پکن معروف به “آشیانه پرنده” در چهارم مارس برگزار شد، ژانگ ییمو کارگردان ارشد، از هنرمند جودی شیانگ دعوت کرد تا یک چیدمان هنری با عنوان “شکوفه” (The Bloom) را با کمک فناوری خلق کند. شیانگ کارگردانی فیلمی کوتاه از روند خلق این اثر هنری را نیز بر عهده داشت.

 

 

با الهام از اثر هنری به نام “هنر ذهن” (Mind Art)، از ۱۲ فرد معلول برای خلق پروژه “شکوفه” دعوت شد. این افراد گرد یک بوم دایره ای با قطر هشت متر جمع شدند تا از قدرت ذهن خود برای انفجار بادکنک هایی پر از رنگ استفاده کرده و در نهایت یک صورتک خندان رنگارنگ شکل بگیرد.

منفجر کردن بادکنک های حاوی رنگ با استفاده از دستگاه های دریافت امواج مغزی

برای خلق چیدمان هنری “شکوفه”، ابتدا از افراد معلول خواسته شد تا رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و این رنگ ها در بادکنک هایی حاوی چاشنی ریخته شد. سپس هر یک از این افراد معلول یک دستگاه دریافت امواج مغزی را پوشید تا سیگنالی را برای فعال کردن چاشنی ها ارسال کرده و در نهایت رنگ در سراسر بوم پخش شود.

این مجموعه رنگارنگ در نهایت یک صورتک خندان انتزاعی را شکل داد. به گفته شیانگ، این اثر هنری بیانی از قدرت معنوی افراد معلول بوده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا