مهمترین خودروی کمپانی ایتالیایی در ۳۷۷۸ قطعه! (+عکس)

مهمترین نکته درباره اس پی۳ به طراحی آن مربوط می شود! زیرا این ائروداینامیک ترین خودروی فراری تا به امروز است.

موبنا لگو تکنیک یکی از مطرح ترین برندهای تولیدکننده ماکت نزد مخاطبان دنیای خودرو محسوب می شود. این مجموعه خلاق، مدل هایی از لگو را ارائه می دهند که جزئیات آنها حقیقتا تحسین برانگیز است.

اکنون جدیدترین محصول لگو تکنیک به فراری دیتونا اس پی۳ مربوط می شود که در مقیاس ۱:۸ ارائه شده و شامل ۳۷۷۸ قطعه می شود. ارتفاع این ماکت لگویی ۱۵ سانتیمتر، طول ۵۹ سانتیمتر و عرض آن ۲۵ سانتیمتر است.

جزئیات ارائه شده در این فراری نیز بسیار شگفت انگیز و در نوع خود خاص به نظر می رسد. فراری لگو از جعبه دنده ۸ سرعته و پیشرانه ۱۲ سیلندر با پیستون های متحرک استفاده می کند. حتی سیستم تعلیق دوجناقی نیز بسیار به واقعیت نزدیک شده و مجهز به دیسک های ترمز و کمک فنر فعال است.

درب ها بصورت پروانه ای باز می شوند. لوگوی فراری روی فرمان هم دیده می شود.

قیمت مشخص شده برای ۳۹۹.۹۹ دلار است. البته لگو این بسته جذاب خود را برای افراد بالای ۱۸ سال توصیه می کند که احتمالا به خاطر پیچیدگی های مونتاژ و قطعات بسیار ریز خطرناک برای کم سن و سال ها، است.

لگو تکنیک

اما مختصری درباره دیتونا اس پی۳ بگوئیم که این خودرو از سال ۲۰۲۲ روی خط تولید فراری قرار گرفته و تنها محدود به ۵۹۹ دستگاه خواهد بود. از منظر ابعاد برابر با ۴۶۸۶ میلیمتر در طول، ۲۰۵۰ میلیمتر در عرض و ۱۱۴۲ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۶۵۱ میلیمتر است.

وزن خالص این هیولای ایتالیایی برابر با ۱۴۸۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

در قسمت پیشرانه از تپنده تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با ۸۲۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۹۷ پوندفوت استفاده شده است.

و اما مهمترین نکته درباره اس پی۳ به طراحی آن مربوط می شود! زیرا این ائروداینامیک ترین خودروی فراری تا به امروز است.

نمونه واقعی دیتونا اس پی۳

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا