تزریق ژل به صورت در کدام نواحی انجام می شود؟

تزریق ژل به کدام نواحی صورت می تواند مفید و موثر باشد. برای دریافت پاسخ سوالاتی از این دست، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تزریق ژل یکی از راه های پرطرفدار جوان سازی پوست است. با افزایش سن، بافت های پوستی نازک می شوند و خطوط نواحی مختلف صورت مانند اطراف بینی، دهان، چشم و گونه، عمیق شده و به چین و چروک هایی واضح تبدیل می شوند. از طرفی برخی از افراد به منظور افزایش حجم اعضا و اندام های صورت و بدن، به سراغ تزریق ژل می روند. به همین دلیل، یکی از سوالات رایج زیباجویان، در خصوص کاربردهای تزریق ژل است. آنها می خواهند بدانند که تزریق ژل به کدام نواحی صورت می تواند مفید و موثر باشد. برای دریافت پاسخ سوالاتی از این دست، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تزریق ژل صورت چیست ؟

ژل صورت، محصولاتی هستند که حاوی کلاژن، هیالورونیک اسید، یا هیدروکسی آپاتیت کلسیم هستند که از طریق تزریق به پوست صورت، باعث جوان سازی آن می شوند. ژل ها چروک را کاهش می دهند یا از بین می برند، فرورفتگی های جای زخم را پر می کنند، لب ها را حجیم تر می کنند، و حجم از دسته رفته بافت نرم پوست را جبران می کنند.

افزایش سن، نور خورشید و حرکات طولانی عضلات (جویدن، خندیدن، اخم کردن)، باعث تحلیل رفتن بافت پوست می شود. فیلرهای صورت راه حل‌های موقت تا بلند مدتی هستند که در برخی از مناطق صورت تززیق می شوند. انواع مختلفی از فیلرهای صورت وجود دارند که هر یک با اهداف متفاوتی در نواحی مختلف صورت تزریق می شوند.

هیالورونیک اسید یک فیلر طبیعی در بدن انسان است که در بسیاری از ژل های تزریقی موجود است. با افزایش سن، میزان هیالورونیک اسید در بدن کاهش می یابد؛ بدین ترتیب صورت حجم خود را از دست می دهد، چروک های اطراف بینی، لب، چشم ها و پیشانی عمیق تر می شوند، حجم لب ها کاهش می یابد و گوشه های لب پایین می افتند. فیلرهای هیالورونیک اسید زیر چروک ها تزریق می شوند تا حجم از دسته رفته را پر کنند و ظاهر صورت را جوان سازند. علاوه بر این، تزریق ژل برای گونه گذاری و زاویه سازی صورت، حجم دهی به لب، اصلاح لب های غیرمتقارن و حتی به عنوان مکمل کارهای دندانپزشکی زیبایی نیز کاربرد دارد.

یکی از مهم ترین نکات برای تزریق ژل، مراجعه به یک کلینیک تخصصی تزریق ژل است. کلینیک رویان سلامت که بهترین مرکز تزریق ژل در تهران است، می تواند بهترین نتایج را برایتان به ارمغان آورد.

برندهای مختلف ژل صورت

در ادامه به بررسی برخی از معروف ترین برندهای ژل صورت می پردازیم.

  • ژل ژوویدرم : ژوویدرم از هیالورونیک اسید ساخته شده است و به منظور اصلاح موقت چین و چروک های صورت به کار می رود.
  • ژل رستلین : یک ژل غیر حیوانی و قابل تجزیه متشکل از هیالورونیک اسید است. رستلین یک فیلر بافت نرم است که از طریق تزریق های ریز به پوست حجم می دهد، و چین و چروک های دور دهان و چشم را از بین می برد.
  • ژل رادیس : یک فیلر پوستی متشکل از اسید هیدروکسی آپاتیت است که برای اصلاح چین و چروک های ملایم تا عمیق به کار می رود. این ژل دوام بیشتری دارد؛ چون پس از تزریق، باعث کلاژن سازی در بدن و افزایش حجم نواحی تزریق شده می شود. دیگر انواع رادیس شامل رادیس پلاس و بلوترو بالانس می باشد.
  • ژل ریوانس : یک فیلر پوستی متشکل از هیالورونیک اسید است که برای درمان چین و چروک های ملایم تا عمیق از جمله چین های دور لب و بینی به کار می رود.
  • ژل اسکالپترا : این ژل متشکل از اسید پلی لاکتیک مصنوعی است. اسکالپترا اولین فیلر مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا است که برای پر کردن حجم از دست رفته صورت افراد مبتلا به HIV به کار می رود.

در کلینیک تخصصی رویان سلامت، که بهترین مرکز تزریق ژل در تهران است؛ از بهترین و معروف ترین برندهای ژل صورت استفاده می شود که باعث جلب رضایت شما مراجعان عزیز می شود.

انواع برندهای ژل در کلینیک رویان سلامت

تزریق ژل در کدام نواحی صورت انجام می شود؟

تزریق ژل به صورت، کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

  • چین و چروک پیشانی و خط اخم : اخم کردن به مرور زمان باعث به وجود آمدن خط اخم می شود و ظاهری عصبانی و خشن به صورت می بخشد. همچنین با افزایش سن، خطوطی نیز در ناحیه پیشانی پدیدار می شوند. در صورت عمیق شدن خط اخم و خطوط پیشانی، می توان از تزریق ژل برای رفع آنها بهره برد.
  • چروک های زیر چشم : چروک های زیر چشم، ظاهری خسته به چشم ها می دهند. کاهش حجم در این قسمت، از بین رفتن حالت کشسانی بافت پوست یا کاهش حجم استخوان می تواند علل آن باشد. فیلرهای پوستی می توانند در زیر چشم، زیر گونه یا در هر دو ناحیه تزریق شوند تا به چشم ها ظاهری جوان تر دهند.
  • چین های دور لب و بینی : به این چین ها خطوط لبخند هم گفته می‌شود که دو چین پوستی در دو طرف بینی هستند که تا گوشه های لب امتداد می یابند. تزریق ژل بهترین راه برای پر کردن خطوط لبخند است که در ترکیب با فیلر گونه، جوانی را برای شما به ارمغان می آورد.
  • افتادگی گوشه های لب : گاهی مواقع به مرور زمان، گوشه های لب به سمت پایین می افتند و ظاهری غمگین به صورت شما می دهند. ژل صورت می تواند زیر گوشه های لب و کمی نیز مستقیماً به گوشه لب ها تزریق شود تا این افتادگی برطرف گردد.
  • خطوط ماریونت : خطوط ماریونت خطوطی هستند که از گوشه لب ها تا چانه و فک امتداد می یابند. تحلیل استخوان های صورت بر اثر افزایش سن، می تواند منجر به ایجاد این خطوط گردد. تزریق ژل، گزینه بسیار مناسبی برای پر کردن خطوط ماریونت می باشد.
  • گونه ها : افزایش سن می تواند باعث کاهش حجم گونه ها و افتادگی آنها شود. تزریق ژل صورت در حجم دهی طبیعی به گونه ها و لیفت ملایم آن ها نقش بسیار خوبی دارد.
  • چانه : یکی از راه های خوب برای ایمپلنت چانه، تزریق ژل به چانه است. فیلرها می‌توانند به برجسته کردن خطوط فک کمک کنند. با اینکه این راه حل موقتی است، اما روش خوبی برای بررسی نتیجه ی نهایی عمل جراحی چانه، قبل از انجام آن است.
  • لب ها : ترزریق ژل لب با هدف حجیم کردن لب ها و گاهی افزایش طول لب صورت می گیرد. گاهی فیلر را درون لب و گاهی دور لب ها تزریق می کنند تا مرز آنها با پوست صورت مشخص شود.
  • روک لب ها : وقتی لب خود را جمع می کنید، چروک هایی به صورت عمودی در بالای لب ایجاد می شوند. این خطوط بیشتر به دلیل حرکات لب ها ایجاد می شوند اما به آن خطوط سیگاری‌ نیز گفته می شود؛ چون در هنگام مصرف سیگار، لب ها فشرده می شوند. اگر این خطوط عمیق باشند، تزریق فیلر باعث بهبود آنها می گردد.
  • اصلاح فرم بینی : یکی از راه های غیرجراحی اصلاح فرم بینی، تزریق ژل است. برجستگی های روی پل بینی، کجی خطوط بینی، یا حتی ناهنجاری های غضروف در نوک بینی، با تزریق ژل در مدت زمان کوتاهی برطرف می شوند.

ژل ژوویدرم

نحوه تزریق ژل

قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز و روی آن ماده بی حس کننده زده می شود. بسیاری از ژل ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بی حس کننده ملایم است و برای کاهش درد در طول تزریق و بعد از آن موثر است.  سپس پزشک مقداری مشخص از ژل را بر اساس ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می کند. نتایج بلافاصله بعد از تزریق ژل مشهود است. برخی از افراد ورم و کبودی مختصری دارند که موقتی است و پس از چند روز از بین می رود. بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به فعالیت های روزانه خود بازگردید؛ اما پزشک ممکن است توصیه کند که یک روز استراحت کنید و تا مدتی از انجام فعالیت های شدید خودداری نمایید.

در آخر یادآور می شویم که انتخاب کلینیک تزریق ژل تخصصی و معتبر در دریافت نتایج مورد انتظار بسیار موثر است. در هنگام انتخاب متخصص تزریق ژل، همان دقتی را به خرج دهید که برای عمل جراحی دارید. درمان ژل یک عمل پزشکی است که نیازمند مهارت، آموزش و دانش کافی است تا نتایج مطلوب حاصل شود. متخصصی را انتخاب کنید که از آناتومی صورت آگاهی کامل داشته باشد و دید زیبایی شناختی مناسب و مهارت و دقت یک جراح را دارا باشد. کلینیک تخصصی رویان سلامت، برترین مرکز تزریق ژل تهران است که می تواند شما به نتایج مطلوب رساند.

کلینیک رویان سلامت یک مرکز تخصصی انجام عمل های زیبایی است که با سابقه چندین سال تجربه در عمل های زیبایی موفق، برخورداری از پزشکان متخصص و حرفه ای و بروزترین و مجهزترین تجهیزات، شما را به نتایج مورد انتظارتان می رساند. تزریق ژل و چربی، تزریق بوتاکس، کاشت مو و ابرو، جراحی های لاغری و سایر عمل زیبایی و جوان سازی در این کلینیک انجام می شوند.

دکمه بازگشت به بالا