گروه معماری ۵۱-۳۵ و طراحی یک ویلای خاص(+عکس)

گروه معماری قلمروی ویلا را با تقسیم آن به سه منطقه مجزا و در عین حال نسبتا دور از یکدیگر گسترش دادند: مکانی برای آشپزی، مکانی برای خواب و مکانی برای معاشرت اجتماعی.

موبنا – ویلا ونوش که در شمال ایران واقع شده است یک اقامتگاه خصوصی و سه قسمتی است که توسط دفتر معماری ۵۱-۳۵ تکمیل شده است. این پروژه آراسته به ساختار چوبی توری مانند شده و بیانگر سبک زندگی داخلی-خارجی است که به طور همزمان جریان دارند و مفاهیم زندگی مدرن و همچنین سنتی را کنار یکدیگر قرار می دهند.

گروه معماران قلمروی ویلا را با تقسیم آن به سه منطقه مجزا و در عین حال نسبتا دور از یکدیگر گسترش دادند: مکانی برای آشپزی، مکانی برای خواب و مکانی برای معاشرت اجتماعی.

گروه معماری 51-35 ویلای ایرانی را به سه بلوک مجزا تقسیم کرده است

در ادامه معماران یک «اتاق امن» طراحی کردند که مانند یک ویلای کوچک و مستقل ساخته شده و بسیار حساب شده در طرح کلی جای می‌ گیرد. گفتنی است که این سه بلوک مجزا به گونه ای سازماندهی شده اند که فضاهای دنج و صمیمی را ضمن حفظ حریم خصوصی برای لذت بردن ساکنان فراهم کنند.

معماری سنتی ایران به ما آموخته است که چگونه فضاهایی ایجاد کنیم که ایمن، انعطاف پذیر و پاسخگوی نیازهای ساکنین باشند. و معماری مدرن به ما آموخته است که هر گونه ویژگی غیر ضروری را حذف کنیم. ونوش ویلا تلاشی برای تحقق بخشیدن به این درس ها است.

دکمه بازگشت به بالا