تویوتا کمری بسیار کم مصرف به مناسبت ۴۰ سالگی! (+عکس)

تویوتا از نسخه ویژه کمری با مدل ۲۰۲۳ رونمایی کرده که جزئیات اسپرت و یک ترکیب ایده آل کم مصرف در پیشرانه را ارائه می کند.

موبنا تویوتا به مناسبت ۴۰ سال حضور کمری در خط تولید این کمپانی از یک نسخه ویژه با نام “نایت شید” رونمایی می کند. این محصول که با مدل ۲۰۲۳ عرضه می شود در کلاس سدان میان سایز دارای تریم های ۴ و ۶ سیلندر است.

نمونه ۴ سیلندر در دو مدل محور جلو و مجهز به سامانه تمام چرخ محرک عرضه می شود و به منظور ارائه حس اسپرت جزئیاتی نیز از کمری تی آر دی را همراه دارد. رینگ های ۱۹ اینچی برنز مات و همچنین سیستم تعلیق اسپرت در تریم اس ایی از دیگر جذابیت های این معرفی محسوب می شوند.

تعداد تریم های این مدل بسیار متنوع است زیرا ۵ تریم در نمونه محور جلو و ۵ تریم در نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک را شامل می شود.

موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری به عنوان انتخاب پایه و موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری به عنوان آپشن پیش روی مشتریان قرار می گیرد. این پیشرانه ها به ترتیب ۲۰۳ و ۳۱۰ اسب بخار خروجی دارند و همگی با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده اند.

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر برای تریم هیبریدی نایت شید نیز مورد استفاده قرار گرفته که مجموعه خروجی این سیستم برابر با ۲۰۸ اسب بخار است.

متوسط مصرف در مدل هیبریدی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی برابر با ۴.۵ لیتر است که در نوع خود رکورد بسیار مناسبی ارزیابی می شود.

کمری یکی از مطرح ترین برندهای فعال در مجموعه تویوتا است که از سال ۱۹۸۲ تا کنون مدل ها و کلاس های مختلف آن به بازارهای مختلف صادر شده اند.در کشورمان نیز با توجه به سابقه حضور؛ مخاطب آشنایی کامل با مدل اکس وی۳۰ که در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ تولید شده و همچنین اکس وی۴۰ که از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ تولید شده؛ دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا