زنبورداری رباتیک و ساخت اولین عسل با هوش مصنوعی (+فیلم و عکس)

گاهی اوقات چندین ماه طول می‌کشد تا یک زنبوردار متوجه یک مشکل در کندو شود اما با استفاده از ربات، زنبورداران می‌توانند در لحظه با مشکلات مقابله کنند که این امر مرگ و میر زنبورها را کاهش می‌دهد.

موبنا به گزارش یورونیوز، حل ساده‌تر مشکلات با کمک ربات‌ها تعریفی ساده برای توضیح مزیت زنبورداری رباتیک است. یک استارت آپ به نام “بی وایز”(Beewise) ممکن است قهرمان جدید زنبورها باشد چرا که هدف این استارت آپ نجات و حفظ بهتر جمعیت زنبورها است.

استارت‌آپ “بی وایز”(Beewise) محفظه‌هایی به نام “Beehomes” را طراحی کرده که ۱۲ متر مربع گنجایش دارد و دو میلیون زنبور را در ۲۴ کندو نگهداری می‌کند.

 

 

این محفظه‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و به سیستم نظارت ۲۴ ساعته و فناوری هوش مصنوعی مجهز هستند.

“نتالی هراری”(Netaly Harari) مدیر عملیات استارت‌آپ “بی وایز” می‌گوید: نرم افزار ما می‌داند که زنبورها به چه چیزی نیاز دارند.

این ربات می‌تواند به طور خودکار شکر، آب، دارو و حتی عسل را توزیع کند.

وی افزود: اگر مشکلی پیش بیاید، زنبوردار از طریق برنامه‌ای مطلع می‌شود و اجازه مداخله از راه دور را می‌دهد.

زنبورداری رباتیک و ساخت اولین عسل با هوش مصنوعی

چرا باید از زنبورها محافظت کنیم؟

بخش قابل توجهی از رژیم غذایی ما به گرده افشانی بستگی دارد و گرده افشانی نیز فرآیندی است که طی آن حشرات به گیاهان کمک می‌کنند تا تولید مثل کنند.

بیش از ۷۰ درصد محصولات یعنی تقریبا همه میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌های روغنی و محصولات پروتئینی، ادویه جات، قهوه و کاکائو به شدت به توانایی زنبورها در گرده افشانی گیاهان بستگی دارند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) که سالانه ۲۰ مه را به مناسبت روز جهانی زنبور عسل جشن می‌گیرد تا اهمیت حفاظت از آنها را برجسته کند، اظهار کرده: زنبورها و سایر گرده افشان‌ها برای امنیت غذایی و تغذیه ضروری هستند.

تعداد کلنی‌های زنبور عسل به دلیل از بین رفتن زیستگاه، استفاده از آفت کش‌ها، بیماری‌ها و انگل‌ها با سرعت نگران کننده‌ای در حال کاهش است.

زنبورداری رباتیک و ساخت اولین عسل با هوش مصنوعی

آینده استارت‌آپ “بی وایز”چگونه است؟

هراری می‌گوید: این استارت‌آپ از پایان ماه مه عسلی تولید خواهد کرد که این اولین عسل ساخته شده با هوش مصنوعی در جهان است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا