رونمایی ال‌جی از نمایشگر تاشو منحصر به فرد با قابلیت باز و بسته شدن ۳۶۰ درجه

اگرچه ال‌جی سال گذشته رسما کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود را تعطیل کرد اما این شرکت همچنان در زمینه تامین قطعات الکترونیکی و خصوصا نمایشگرهای LED نام مطرح و محبوبی به شمار می‌رود، اکنون نیز به نظر می‌رسد این شرکت نوآوری تازه‌ای در زمینه نمایشگر به همراه داشته باشد.

موبنا – در نمایشگاه Display Week امسال، ال‌جی به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در صنعت تولید نمایشگر به رویداد مذکور دعوت شد و اعلام کرد تیم تحقیق و توسعه‌اش دستگاه تاشوی اولدی ساخته‌اند که می‌تواند از ۰ تا ۳۶۰ درجه باز و بسته شود.

ساخت نمایشگر 360 تاشو توسط LG

در طول این رویداد ال‌جی از این نمایشگر تاشوی اولد و لمسی رونمایی کرد که پس از باز شدن افقی اندازه آن به ۸.۰۳ اینچ می‌رسد. البته همانطور که گفته شد خاص‌ترین ویژگی این نمایشگر باز و بسته شدن ۳۶۰ درجه آن است.

فناوری ساخت نمایشگر تاشوی ۳۶۰ درجه ال‌جی چیست؟

بنابر اخبار موجود، به نظر می‌رسد ال‌جی برای ساخت این دستگاه از فناوری UTG (شیشه فوق باریک) بهره برده است، همچنین بخش خارجی نمایشگر با ماده ضد اثر انگشت پوشش داده شده تا دستگاه ظاهری تمیز و یکپارچه داشته باشد. ال‌جی همچنین ادعا کرده که این نمایشگر تاب تحمل ۲۰۰,۰۰۰ بار تا شدن را دارد.

سایر مشخصات این نمایشگر منحصر به فرد عبارتند از وضوح تصویر ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل که با تراکم پیکسلی ۴۱۳ پیکسل در هر اینچ همراه می‌شود. این نمایشگر همینطور دارای پوشش ۱۰۹.۹ درصدی طیف رنگی DCI-P3 است و در شرایط معمول ۴۳۰ نیت روشنایی دارد که این مقدار می‌تواند به حداکثر میزان ۶۰۰ نیت برسد.

ساخت نمایشگر 360 تاشو توسط LG

البته در حال حاضر مورد کاربردی برای این نوع نمایشگر وجود ندارد اما این امر دلیل نمی‌شود که کار مهندسان ال‌جی در جلو راندن مرز و محدودیت نمایشگرهای تاشو جای تحسین نداشته باشد.

در پایان همچنین اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که ال‌جی در طول نمایشگاه مذکور نمایشگر دیگری را هم معرفی کرد که مانند یک لپ‌تاپ ۱۸۰ درجه به سمت داخل تا می‌شود، ۱۷ اینچ اندازه دارد و نمونه اولیه‌ آن نیز در طول این رویداد عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا