راهکارهای زیست‌محیطی سامسونگ در حوزه نمایشگرهای تجاری

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت تدابیر و ابتکارات جدیدی را برای حفاظت از محیط‌زیست در پیش گرفته که شامل نوآوری در تولید محصول با تاثیر کمتر روی محیط‌زیست می‌شود.

موبنا – این تغییرات جدید در ادامه تلاش‌های پیشین این شرکت برای کاهش ردپای زیست محیطی در سراسر سبد محصولاتش صورت می‌گیرد.

به عنوان بخشی از چشم‌انداز «با هم برای فردا» سامسونگ، این شرکت از مواد بازیافتی در چند مانیتور منتخب و محصولات دیجیتال ساینیج خود استفاده کرده است تا اتلاف منابع را به حداقل برساند. سامسونگ اکنون از مواد بازیافتی بیشتری برای افزایش گردش منابع و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مانیتورها و محصولات دیجیتال ساینیج خود، از جمله پوشش پشتی این محصولات، استفاده می‌کند.

راهکارهای زیست‌محیطی سامسونگ در حوزه نمایشگرهای تجاری

مدل‌های مختلف دیجیتال ساینیج از جمله اسمارت‌ ساینیج‌های ۲۰۲۲ که مطابق با استانداردهای جدید صنعت هستند، نیز گواهینامه‌های بهبود بهره‌وری انرژی را دریافت کردند. سامسونگ همچنین از سال ۲۰۲۱ همه محصولات ساینیج را با بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست حاوی مواد بازیافتی عرضه کرده است.

راهکارهای زیست‌محیطی سامسونگ در حوزه نمایشگرهای تجاری

برای بهبود بهره‌وری و صرفه‌جویی در منابع و انرژی، سامسونگ از روش پیاده‌سازی سیستم روی یک تراشه (SoC) استفاده می‌کند که وقتی روی مانیتورها و ساینیج‌ها اعمال می‌شود، محتواها بدون نیاز به دستگاه جانبی و با کمترین میزان انرژی به نمایش در می‌آید و تولید پسماند کاهش می‌یابد. به علاوه، سامسونگ طول عمر محصولات خود را با بالا بردن دوام آن‌ها افزایش داده است تا تولید پسماند را به حداقل برساند.

تلاش‌های سامسونگ در بهبود بهره‌وری محصولات و کاهش مصرف انرژی باعث شده تا این شرکت تاییدیه ENERGY STAR را دریافت کند. علاوه بر این سامسونگ به دلیل بهبود بهره‌وری انرژی و استفاده از پلاستیک بازیافتی در خط تولید دیجیتال ساینیج‌های ۲۰۲۲ (QMB، QHB و QBB)، تاییدیه ابزار ارزیابی زیست‌محیطی محصولات الکترونیکی (EPEAT) را کسب کرده است.

راهکارهای زیست‌محیطی سامسونگ در حوزه نمایشگرهای تجاری

سامسونگ همچنین اولین شرکتی در صنعت خود است که تاییدیه و برچسب کاهش CO2، را از موسسه Carbon Trust دریافت می‌کند. این برچسب به مجموعه ساینیج‌های LCD (LH55QHB)، ساینیج‌های LED (LH012IWA) و نمایشگر تجاری (LS34A65) اعطا شده است. علاوه بر این، سامسونگ به منظور کاهش پسماندهای دریایی، ماده‌ جدیدی با پلاستیک‌های دور ریخته شده در اقیانوس، ساخته و آن را در مانیتور با کیفیت S8 در سال ۲۰۲۲ استفاده کرده است.

در جدیدترین مورد نیز سامسونگ در رویداد AV News که روز ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار شد، جایزه «نوآوری پایدار سال» را به دلیل ابتکارات جهانی و در اولویت قرار دادن محیط زیست در تمامی فعالیت‌هایش، برنده شد.

راهکارهای زیست‌محیطی سامسونگ در حوزه نمایشگرهای تجاری

هیسونگ ها، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید: «ما متعهد هستیم که حفاظت از محیط‌زیست را به صورت روزمره در همه مدل‌های ساینیج‌های خود تضمین کنیم و نقش مهمی در ساخت یک سیاره بهتر ایفا کنیم. در عین اینکه از دیده شدن تلاش‌های‌مان سپاس‌گزاریم، قصد داریم تا در هر مرحله قدم‌های موثری را برای رسیدن آینده‌ای پایدار برداریم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا