جدیدترین رنجروور؛ یک شاسی بلند رویایی با مدل ۲۰۲۳ (+عکس)

لندروور از جدیدترین مدل رنجروور رونمایی کرده که این شاسی بلند میزبان طراحی رویایی با پیشرانه های قدرتمند است.

موبنا رنجروور(رنجرور) اسپرت ۲۰۲۳ خودرویی است که از زمان معرفی بسیار مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و در نوع خود یک محصول خاص و انقلابی محسوب می شود. جزئیات طراحی که رنجروور اسپرت ارائه می دهد مهمترین دلیل شکل گیری استقبال بالا و تیتر شدن در رسانه های حوزه خودرو است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، با حفظ اصول زبان طراحی رنجروور، یک شاسی بلند مقابل مخاطب قرار دارد که می توانیم آنرا شاهکاری در سبک طراحی مینیمال بدانیم. همه چیز کاملا یکپارچه به نظر می رسد، از قسمت دماغه تا نمای جانبی و در نهایت انتهای خودرو همه چیز آنچنان ساده اما چشم نواز است که به سختی می توان مشابهی برایش مثال زد.

در مقایسه با مدل قبلی، طرح جلوی و عقب بدنه تغییر کرده و ضریب درگ* به ۰.۲۹ کاهش یافته است.

* ضریب درگ (به انگلیسی: Drag coefficient) یک کمیت بدون بعد است که در علم دینامیک سیالات و برای محاسبه نیروی پسار وارد بر یک جسم در حال حرکت در یک سیال مورد استفاده است. این کمیت معمولاً با نمادهای cd، cx و cw نمایش داده می‌شود.

این ضریب مستقل از نوع سیال است که جسم در آن حرکت دارد و فقط وابسته به شکل تصویر جسم است مثلا تصویر کره یک دایره است یا تصویر یک مکعب مربع یک مربع است برای درک بهتر این موضوع می توان گفت اگر تصویر جسمی را خواستیم می توان فرض کرد که با تاباندن نوری به آن جسم موجب تشکیل سایه آن جسم شده که همان تصویر جسم است. ضریب پسار ضریبی بی‌بُعد (non-dimensional coefficient) است برابر با حاصل‌تقسیم پَسار کل بر فشار دینامیکی در مساحت سطح معرّف. این ضریب نشان‌دهندهٔ پَسار یک جسم برحسب نیوتن است که بر مساحت یک مترمربع با سرعت یک کیلومتر در ساعت وارد می‌شود.

جدیدترین رنجروور؛ یک شاسی بلند رویایی با مدل 2023 (+عکس)

جالب آنکه در نقدهای خودرویی، طراحی قسمت عقب به مراتب بیشتر از دماغه مورد تحسین کارشناسان فن قرار گرفته است.

در رابطه با طراحی داخل کابین نیز دقیقا شرایط یکسانی وجود دارد که در معرفی نمونه های قبلی رنجروور نیز بدان اشاره داشتیم. این کابین آموزشگاهی برای دریافت اصول طراحی مینمیال در صنعت خودرو محسوب می شود.

۴ پیشرانه آتشین برای رنجروور جدید

لندروور برای پیشرانه مدل پایه(P360 SE) این محصول خود از نمونه ۳ لیتری ۶ سیلندر هیبرید ملایم با ۳۵۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر استفاده کرده است.

در تریم بالاتر یعنی P400 SE  داینامیک همین پیشرانه اما با ۳۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر حضور دارد.

تریم پلاگین هیبرید با نام P440e اتوبیوگرافی همچنان مجهز به تپنده ۳ لیتری ۶ سیلندر است اما خروجی برابر با ۴۳۴ اسب و گشتاور ۸۳۹ نیوتن متر است.

در نهایت تریم P530 فرست ادیشن با پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸سیلندر توربودوقلو برابر با ۵۲۳ اسب بخار خروجی و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

قیمت ها در آمریکا

اکنون نگاهی به قیمت ها در بازار آمریکا داشته باشیم: تریم پایه ۸۴۳۵۰ دلار، تریم پی۴۰۰ اس ایی داینامیک ۹۱۳۵۰ دلار، تریم پی۴۴۰ایی اتوبیوگرافی ۱۰۵۵۰ دلار و گرانترین تریم یعنی پی۵۳۰ فرست ادیشن ۱۲۲۸۵۰ دلار قیمت دارند.

اطلاعات بیشتر

براساس اطلاعاتی که لندروور ارائه داده؛ تریم پلاگین هیبرید در حالت الکتریکی خالص امکان پیمایش ۷۷ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد. انرژی مورد نیاز از باتری ۳۱.۸ کیلووات ساعت برای موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی آن تامین می شود.

شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر برای این مدل برابر با ۵.۵ ثانیه محاسبه شده است.

این شاخص در تریم پرچمدار یعنی پی۵۳۰ فرست ادیشن برابر با ۴.۳ ثانیه است.

در رابطه با کابین نیز باید به بالاترین کیفیت ممکن برای مواد اولیه که در توسعه این قسمت استفاده شده اند، اشاره کنیم. همچنین نمایشگر با تراکم پیکسلی بالا در اندازه ۱۳.۱ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و نمایشگر دیجیتال ۱۳.۷ اینچی ویژه اطلاعات کیلومتر از جاذبه های فناورانه محسوب می شوند.

برای سرنشین های ردیف عقب نیز دو نمایشگر ۱۱.۴ اینچی قابل سفارش است.

پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو هر دو در حالت بی سیم، شارژر وایرلس ۱۵ واتی، سیستم صوتی از برند حرفه ایی مریدین اودیو با ۲۹ اسپیکر و … از دیگر امکانات خودرو هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا