دسترسی کاربران ایرانی به سرویس GTmetrix به‌زودی قطع می‌شود!

با ورود به وب‌سایت GTmetrix پیامی مبنی بر بسته شدن سرویس‌دهی این شرکت بر ایرانیان نمایش داده می‌شود.

موبنا – GTmetrix یکی از سرویس‌های شناخته‌شده تحت وب برای بررسی سرعت وب‌سایت و مشاهده مشکلات پیرامون آن به‌شمار می‌رود. در کشورمان نیز به دلیل ساده بودن رابط کاربری و صدالبته رایگان بودن سرویس، ایرانیان زیادی به منظور بهبود هرچه بیشتر وب‌سایت خود از GTmetrix استفاده می‌کنند.

به‌تازگی با ورود به وب‌سایت این سرویس به آدرس gtmetrix.com با پیامی مبنی بر پایان سرویس‌دهی رو‌به‌رو خواهید شد. درحقیقت این پیام تنها زمانی نمایش داده می‌شود که با IP ایران وارد آن شوید. مضمون پیام به شرح زیر است:

GTmetrix به دلیل تحریم‌های حکومتی از تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری (۱۹ می ۲۰۲۲) قادر به سرویس‌دهی در کشور ایران نیست. بدیهی است که بازدیدکنندگانی که از این ناحیه جغرافیایی وارد وب‌سایت شوند دیگر قادر به استفاده از امکانات GTmetrix نخواهند بود. صمیمانه بابت ناراحتی‌هایی که بابت این اتفاق پیش خواهد آمد، عذرخواهی می‌کنیم.

تحریم کاربران ایران توسط GTmetrix

همان‌طورکه مشاهده می‌کنید GTmetrix تنها به ذکر عبارت «تحریم‌های حکومتی» بسنده کرده و اطلاعات بیشتری را منتشر نکرده است. حتی در قسمت Blog این سرویس نیز خبری از اطلاعات بیشتر نیست.

بنابراین به نظر می‌رسد این سرویس تحت فشارهای ایالات متحده به منظور مسدودسازی سرویس‌های پرکاربرد خارجی برای ایرانیان، تصمیم به چنین اقدامی گرفته است. بااین وجود احتمالاً ایرانیان همچنان بتوانند با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP از سرویس GTmetrix استفاده کنند.

 منبع: زومیت
دکمه بازگشت به بالا