کیفیت در کارخانه مهم ترین شاسی بلند مزدا (+فیلم و عکس)

استان یاماگوچی ژاپن میزبان سی اکس-۶۰ ایی اسکای اکتیو نخستین خودرو پلاگین هیبرید شاسی بلند مزدا است و دامنه حرکت این شاسی بلند در حالت تمام الکتریکی ۶۳ کیلومتر عنوان شده است.

موبنا مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV یکی از جدیدترین و البته از مهم‌ترین محصولات این خودروساز ژاپنی است. این مدل جدید نه تنها نخستین خودرو پلاگین هیبرید مزدا محسوب می شود، بلکه پلتفرمی جدید در آن بکار گرفته شده که این شرکت قصد دارد در مدل های آینده خود استفاده کند.

 

 

مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV در کارخانه هوفو واقع در استان یاماگوچی، ژاپن تولید می شود. این مجموعه تولیدی از دو بخش اصلی تشکیل شده که یک مجموعه مونتاژ خودرو در منطقه نیشینورا و یک کارخانه تولید جعبه دنده در نزدیکی منطقه ناکانوسکی را شامل می شود. واحد نیشینورا دارای دو کارخانه اصلی است که به نام های “اچ۱” و “اچ۲” شناخته می شوند و مدل جدید CX-60 در کارخانه شماره ۲ هوفو از خط تولید خارج می شود.

مشخصات شاسی بلند مزدا

مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری اسکای‌اکتیو جی که توانایی تولید ۱۸۹ اسب بخار نیرو را دارد مجهز شده است که با یک موتور الکتریکی ۱۲۹ کیلوواتی و یک باتری ۳۵۵ ولتی یون لیتیوم با ظرفیت ذخیره سازی ۱۷.۸ کیلووات ساعتی همراهی می شود. در مجموع، قدرت خروجی این خودرو ۳۲۳ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۵۰۰ نیوتن متر است.

پیشرانه هیبریدی مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل برابر با ۵.۸ ثانیه عنوان شده و بیشینه سرعت خودرو نیز در حالت هیبرید به صورت الکترونیکی به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در حالت تمام الکتریکی، برد حرکتی مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV برابر با ۶۳ کیلومتر عنوان شده و بیشینه سرعت خودرو نیز به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود می شود. در صورتی که قصد داشته باشید از این محدوده سرعت فراتر بروید، پیشرانه بنزینی به صورت اتوماتیک فعال می شود.

ابعاد 

از نظر اندازه، CX-60 جدید کمی بزرگتر از مدل CX-5 است و درازا و پهنای آن به ترتیب برابر با ۴۷۴۵ میلی‌متر و ۱۸۹۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور خودرو برابر با ۲۸۷۰ میلی‌متر است. وزن این خودرو حدود ۴۵۰۰ پوند (۲۰۴۱ کیلوگرم) عنوان شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا