ایی۱۰۰؛ خودروی ۷۸۰۰ دلاری چینی چه امکاناتی دارد؟ (+عکس)

بائوجون از یک خودروی کوچک الکتریکی با برچسب قیمت ۷۸۰۰ دلار رونمایی کرده که فقط ۸۴۰ کیلوگرم وزن دارد!

موبنا  ایی۱۰۰ خودرویی کوچک از برند بائوجون است که در بازار چین از ۷۸۰۰ تا ۹۴۰۰ دلار باتوجه به آپشن قیمت دارد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این محصول را باید در کلاس میکروکارها قرار بدهیم که از منظر ابعاد ۲۴۸۸ میلیمتر در طول، ۱۵۰۶ میلیمتر در عرض و ۱۶۷۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.

فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۱۶۰۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو برابر با ۸۴۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

مهمترین ویژگی ایی۱۰۰ به پیشرانه الکتریکی آن مربوط می شود تا همراه با اندازه بسیار کوچکش تبدیل به گزینه ای برای شهرهای شلوغ و آلوده شود. تک موتور الکتریکی ۲۹ کیلوواتی(۳۹ اسب بخار) گشتاوری برابر با ۱۱۰ نیوتن متر را در اختیار مجموعه قرار می دهد.

انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری لیتیومی ۲۴ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۲۵۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است.

زمان لازم برای شارژ باتری با شارژر معمولی حدود ۱۱.۵ ساعت است.

در اطلاعات مرتبط با خودرو به بیشینه سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت اشاره شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی بوده و رینگ های فولادی در اندازه ۱۲ اینچی ارائه می شوند.

کابین طراحی بسیار ساده ای دارد که البته برای این اتاق بسیار مناسب و خلاقانه به نظر می رسد. از امکانات کابین باید به سیستم تهویه غیراتوماتیک، استارت دکمه ای، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، پایه برای تبدیل تلفن هوشمند به نمایشگر سیستم سرگرمی، بلوتوث، گرم کن و تهویه صندلی ها، استراحتگاه دست، پاور ویندوز، آینه ها با تنظیم و تاشوی الکتریکی و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، رادار پارک عقب، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، دوربین عقب، مه شکن، ایزوفیکس و ایربگ راننده قابل اشاره هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا