این ربات حرفه ای بامزه! (+فیلم و عکس)

در یکی از جذاب ترین پروژه های تحقیقاتی اخیر یک ربات حرفه ای بامزه معرفی شده که می تواند تا حدود ۳۳ متر در هوا بپرد. این یک رکورد قابل تحسین برای ساختاری مهندسی شده، خواهد بود.

موبنا؛ محمدمهدوی – مهندسان دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا و محققان دیزنی اقدام به طراحی یک دستگاه رباتیک کرده اند که می تواند ۳۲.۹ متر به هوا بپرد.

این عدد سه برابر بیشتر از رکورد فعلی یکی از ربات های پرشی است. در مقاله ‌ای که اخیرا در مجله علمی نیچر منتشر شده است، این تیم توضیح می ‌دهد که پیشرفت آنها با بررسی تفاوت ‌های موجود بین جامپر های بیولوژیکی و مکانیکی حاصل شده است.

 

 

محققان دریافتند که یک حیوان در حال پرش مانند قورباغه درختی که می تواند تا ۱۰ برابر قد خود جهش کند، به واسطه قدرتی که ماهیچه هایش تولید می کنند محدود می شود. از سوی دیگر، دستگاه‌ های مهندسی‌ شده غیر بیولوژیکی می‌ توانند این توان را با مکانیسم‌ های مختلف چند برابر کنند تا انرژی ذخیره‌ شده پیش از رهاسازی افزایش یابد.

تیم طراحی توضیح می دهد: کار ما درک متفاوتی از مفهوم پرش را ارائه داده، سطح جدیدی از عملکرد را نشان می ‌دهد و بر اهمیت در نظر گرفتن تفاوت‌ های میان سیستم‌ های مهندسی شده و بیولوژیکی تاکید می‌ کند.

اما رباتی که می تواند تا ارتفاع یک ساختمان ۱۰ طبقه بالا بپرد، چه کاربردهایی خواهد داشت؟ این طرح می ‌تواند برای حمل‌ و نقل در سطح ماه، جایی که جوی برای پرواز وجود ندارد استفاده شود. تیم طراحی تخمین می زنند که در سطح ماه، ربات پرنده آنها می تواند به ارتفاع ۱۲۵ متر هم دست یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا