ژاپنی‌ها در کانادا چگونه خودرو می‌سازند! (+فیلم و عکس)

افزون بر بخش های قالب گیری، جوشکاری، سالن رنگ و خط مونتاژ دارای یک مرکز تفریحی مخصوص به خود با یک سالن هاکی روی یخ، سالن های آمادگی جسمانی، زمین های بیسبال، والیبال و تنیس است.

موبنا – کارخانه هوندا موتور در کانادا در آلیستون(انتاریو) افزون بر بخش های قالب گیری، جوشکاری، سالن رنگ و خط مونتاژ دارای یک مرکز تفریحی مخصوص به خود با یک سالن هاکی روی یخ، سالن های آمادگی جسمانی، زمین های بیسبال، والیبال و تنیس است.

 

 

این مجموعه تولیدی از دو کارخانه اصلی تشکیل شده است و ظرفیت تولید سالانه ۳۹۰۵۸۰ دستگاه خودرو را دارد.

کارخانه ۱ در سال ۱۹۸۶ احداث شد و از سال ۱۹۸۸ تولید مدل سیویک در آن آغاز شد. این نخستین تاسیسات تولیدی بود که توسط یک خودروساز ژاپنی در کانادا ساخته می شد. تولید مدل سیویک کوپه در سال ۱۹۹۳ آغاز شد.

دومین کارخانه هوندا موتور در آلیستون که به نام کارخانه ۲ شناخته می شود در سال ۱۹۹۸ آغاز به کار کرد و هوندا ادیسه به عنوان مدل سال ۱۹۹۹ از خود تولید آن خارج شد. تولید هوندا ادیسه در کانادا در سال ۲۰۰۴ متوقف شد تا تولید خودرو هوندا ریج‌لاین آغاز شود. همچنین، تولید خودرو هوندا پایلوت در کانادا در سال ۲۰۰۷ متوقف شد تا تولید سدان های سیویک در کارخانه ۲ آغاز شود.

در ماه می ۲۰۰۶، هوندا از احداث یک کارخانه تولید پیشرانه در مجموعه آلیستون خبر داد تا حدود ۲۰۰ هزار پیشرانه در سال برای مدل سیویک تامین شود. این کارخانه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و ظرفیت تولید سالانه ۲۶۰ هزار پیشرانه چهار سیلندر را دارد.

اوایل سال ۲۰۰۹ شاهد پایان تولید هوندا ریج‌لاین در تاسیسات تولیدی آلیستون بود. تولید این مدل به خط تولید هوندا در آلاباما انتقال یافت. توقف تولید این مدل فضای بیشتری را برای افزایش تولید مدل سیویک در کارخانه ۲ ایجاد کرد.

در اوایل سال ۲۰۱۲، مجموعه تولیدی آلیستون به نخستین کارخانه هوندا در آمریکای شمالی تبدیل شد که چهار مدل مختلف شامل سیویک، سی‌آر-وی، ام‌دی‌اکس، و زد‌دی‌اکس از یک خط تولید مشابه خارج می شدند که انعطاف پذیری و قابلیت بالای آن را نشان می داد.

در ۲۸ مارس ۲۰۱۳، آخرین خودرو آکورا ام‌دی‌اکس از خط تولید کارخانه آلیستون خارج شد. تولید این مدل نیز به کارخانه آلاباما هوندا انتقال یافت.

در حال حاضر، مجموعه تولیدی هوندا در کانادا فقط دو مدل سیویک و سی‌آر-وی را تولید می کند. کارخانه ۱ از سال ۱۹۸۸ خانه تولید انواع سیویک بوده است.

پس از تولید مدل های اودیسه، پایلوت، و ریج‌لاین، در کنار مدل های آکورا ام‌دی‌اکس و زد‌دی‌اکس، کارخانه ۲ در حال حاضر به تولید مدل سی‌آر-وی مشغول است.

این در شرایطی است که هوندا موتور به تازگی از سرمایه گذاری ۱.۰۹ میلیارد دلاری طی شش سال برای ارتقا کارخانه های خود در انتاریو و تولید خودروهای شاسی بلند هیبریدی جدید برای بازار آمریکای شمالی خبر  داده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا