نظم و کیفیت بالای خط تولید پورشه ۹۱۱ (+فیلم و عکس)

روند مونتاژ این خودرو که با یک پوسته آغاز می شود و با خارج شدن محصول نهایی از خط تولید پایان می یابد، دو روز طول می کشد.

موبنا – ساخت پورشه ۹۱۱ کار کوچکی نیست و روند مونتاژ این خودرو که با یک پوسته آغاز می شود و با خارج شدن محصول نهایی از خط تولید پایان می یابد، دو روز طول می کشد. شرکت پورشه به تازگی و برای نخستین بار ویدیویی تایم لپس را ارائه کرده که کل فرآیند تولید را با تمرکز بر یک دستگاه ۹۱۱ جی‌تی۳ خاص، بخشی از برنامه “رنگ به نمونه” (Paint to Sample)، به تصویر می کشد.

 

 

با ده ها گزینه مختلف برای انتخاب، طیف وسیعی از ترکیب های ممکن به معنای آن است که مشاهده یک جفت خودرو ۹۱۱ مشابه بسیار نادر است. انتخاب رنگ نقش بزرگی در سفارشی‌سازی خودروهای پورشه بازی می کند.

برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده و بهبود سهولت دسترسی برای مشتریان، برنامه Paint to Sample پورشه در اواخر سال ۲۰۲۱ بروزرسانی شد تا ظرفیت آن افزایش یابد. اکنون بیش از ۱۶۰ گزینه رنگ از پیش تایید شده در کاتالوگ فعلی پورشه موجود است.

کارخانه زوفن‌هاوزن، جایی است که مدل های ۹۱۱، ۷۱۸ و تایکان از خط تولید پورشه خارج می شوند. پیش از مونتاژ ۱۱۷ مرحله ای، شاسی ۹۱۱ بیش از یک روز را برای آماده سازی در بخش های بدنه و سالن رنگ سپری می کند.

پیش از ورود به سالن رنگ، بدنه چربی‌زدایی شده، یک پوشش فسفاته دریافت کرده و یک فرآیند الکتروشیمیایی را سپری می کند که بیشتر برای محافظت در برابر خوردگی کاربرد دارد. طی فرآیند اعمال پوشش، بدنه در حوضچه ای که با رنگ الکتروفورتیک و آب دیونیزه پر شده غوطه‌ور می شود. برای رسیدن به پوشش مطلوب بدنه حول محور خود چرخش می کند.

سپس، پرایمر، پوشش پایه، و پوشش شفاف روی بدنه و پنل ها اعمال می شود، این در شرایطی است که رنگ استاندارد با استفاده از حدود ۴ لیتر مایع در سه مرحله اعمال می شود. پرایمرها بر اساس رنگ نهایی انتخاب می شوند و رنگ های روشن نیازمند پرایمر روشن و رنگ های تیره نیازمند پرایمر تیره هستند. لایه رنگی که رنگ درخواستی را ارائه می کند تا ۳۰ میکرومتر ضخامت دارد.

پوشش شفاف، لایه نهایی و ضخیم‌ترین لایه است که بین ۳۰ تا ۵۰ میکرومتر ضخامت دارد. خودرو رنگ شده سپس در بیشینه دمای ۲۰۰ درجه سلسیوس برای بیش از دو ساعت و ۳۰ دقیقه خشک می شود.

پورشه ۱۷ رنگ استاندارد را برای نمای بیرونی پورشه ۹۱۱ ارائه می کند. اما با برنامه Paint to Sample بیش از ۱۰۰ رنگ از پیش تایید شده اضافی جدا از گزینه های استاندارد برای مدل های ۹۱۱ یا ۷۱۸ در دسترس هستند.

اگر مشتری به دنبال رنگی جدید و خاص‌تر باشد می تواند از طریق برنامه Paint to Sample Plus تقاضای خود را ارائه کند. این برنامه در حال حاضر فقط برای خودروهایی که در کارخانه زوفن‌هاوزن پورشه تولید می شوند – ۹۱۱، ۷۱۸، تایکان – در دسترس است و توسعه رنگ حداقل پنج ماه زمان می برد.

پس از آن، مشتری و رنگ درخواستی وی در پایگاه داده رنگ پورشه ثبت می شوند و رنگ جدید به گزینه های از پیش تایید شده در برنامه Paint to Sample اضافه می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا