ایجاد شبکه ارتباطی معلمان، اولیا و دانش‌آموزان در شبکه شاد

مدیرعامل فنی شبکه شاد خبر داد شبکه ارتباطی معلمان، اولیا و دانش‌آموزان در شبکه شاد ایجاد می‌شود و زیرساخت تحقق این امر در حال آماده‌سازی است.

موبنا –به گزارش موبنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علی کاظم‌زاده درباره فعالیت شبکه شاد بعد از بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: شبکه شاد بعد از بازگشایی حضوری مدارس از بین نمی‌رود و به عنوان یک دستیار در کنار نظام آموزشی کشور حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: این دستیار در زمان‌هایی که دانش‌آموزان به هر دلیلی نتوانند از کلاس درس استفاده کنند و حتی بیمار کرونایی هستند، در خدمت نظام آموزشی است و دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند از این شبکه برای پیشبرد فعالیت‌های آموزشی خود استفاده کنند.

مدیرعامل فنی شبکه شاد بیان کرد: با توجه به اتفاقات مختلفی مانند آلودگی و برودت هوا که در کشور رخ می‌دهد و باعث تعطیلی مدارس می‌شود، شبکه شاد می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا از تحصیل بازنمانند و روند آموزش متوقف نشود.

کاظم‌زاده همچنین اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در طول ۲ سال گذشته استفاده از شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان داشت، پیشنهاد شده استمرار آموزش از طریق شبکه شاد وجود داشته باشد بدین نحو که تکالیف یا مواردی که مستلزم مطاله بیشتری برای دانش‌آموزان است، از طریق شاد برای آنان ارسال شود.

وی افزود: آزمون‌های مستمری که برای یادگیری بیشتر دروس طراحی شده است در شبکه شاد انجام می‌شود همچنین فعالیت‌های فوق برنامه، فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی نیز در شبکه شاد ادامه خواهد داشت فعالیت‌هایی مانند رفع اشکال نیز در این شبکه مورد استفاده دانش‌آموزان است.

مدیرعامل فنی شبکه شاد تصریح کرد: تجربه استفاده از فضای مجازی در نظام آموزشی یک افق‌های جدیدی را پیش‌روی نظام آموزشی باز کرد که این افق‌ها قابل استفاده است و استفاده از فضای مجازی می‌تواند تداوم آموزش را دربرداشته باشد و باعث شود آموزش پیوسته‌تر ادامه پیدا کند.

کاظم‌زاده گفت: پیگیر هستیم شبکه ارتباطی معلمان، اولیا و دانش‌آموزان را در شبکه شاد ایجاد کنیم زیرساخت تحقق این امر در حال آماده‌سازی است تا شاد بتواند به عنوان شبکه ارتباطی این عزیزان در اختیار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شبکه شاد خدمات افزوده را داریم که این خدمات از سوی شرکت‌های خصوصی و دولتی ارئه می‌شود؛ در حوزه آموزش است و مخاطب آنان دانش‌آموزان هستند. شرکت‌ها تا ۳۱ فروردین‌ماه می‌توانند فعالیت‌ها را در شبکه شاد برای استفاده دانش‌آموزان عرضه کنند.

 منبع: وزارت آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا