ساخت یک بیمارستان فوق العاده در قطر! (+فیلم و عکس)

گروه معماران توضیح می دهند که به وسیله این بیمارستان امکان همزیستی میان هنر معماری و علم پزشکی فراهم می شود.

موبنا؛ ؛ محمدمهدی حیدرپور شرکت معماری بین المللی OMA پروژه جالب و جدید خود تحت عنوان منطقه بهداشتی Al Daayan  را معرفی می کند که در دوحه قطر اجرا می شود.

این تیم به دنبال تجسم بیمارستانی است که که در زمینه پیشرفت سریع نوآوری های پزشکی یک شاهکار تمام عیار محسوب شود. منطقه بهداشتی Al Daayan که در زمینی دست نخورده به مساحت ۱.۳ میلیون متر مربع بین دانشگاه قطر و شهر جدید لوسیل واقع شده است، ظرف مدت زمانی کوتاه به یکی از مهم ترین دستاوردهای شهرسازی قطر تبدیل خواهد شد.

گروه معماران توضیح می دهند که به وسیله این پروژه امکان همزیستی میان هنر معماری و علم پزشکی فراهم می شود.

 

 

تیم OMA منطقه بهداشتی Al Daayan خود را با یک برنامه سه گانه ارائه می دهد: یک بیمارستان مجهز آموزشی، بیمارستانی مخصوص زنان و کودکان و همچنین یک مرکز تشخیص سرپایی.

این پروژه در مجموع دارای ظرفیت معادل ۱۴۰۰ تخت خواهد بود که همگی در یک سازه واحد کنار یکدیگر جای می گیرند. امکانات بالینی در طبقه اول طراحی خواهند شد و بخش‌ های مختلف نیز در طبقه همکف قرار خواهند گرفت. این طرح وابستگی به آسانسور را کاهش داده و به بیماران این امکان را می دهند تا از باغ‌ ها و فضاهای طبیعی مجموعه لذت ببرند.

ساخت یک بیمارستان فوق العاده در قطر!

ساخت یک بیمارستان فوق العاده در قطر!

ساخت یک بیمارستان فوق العاده در قطر!

ساخت یک بیمارستان فوق العاده در قطر!

ساخت یک بیمارستان فوق العاده در قطر!

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. دم کشورهای عربی همسایه گرم که از پولشان برای ساختن بهشتی در دل یک صحرا هزینه می کنند. براستی تفکرات امروز ما ایرانی ها به تفکرات دوران جاهلیت عرب ها نزدیک و تفکرات امروز آنها به تفکرات دوران شکوه ایرانیان در گذشته نزدیک شده است. ظاهرا ما و همسایگان مان در دو جهت مختلف مسیر توسعه با سرعت از هم دور می شویم!

  2. سلام این یعنی جذب توریست پزشکی کاری که ایران خیلی بهتر و راحت تر زیر ساخت های علمی و اقلیمی آن را داشت

دکمه بازگشت به بالا