۵ برند برتر گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند (+عکس)

به دلیل افزایش محبوبیت آموزش، کار و سرگرمی از راه دور به واسطه همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، تقاضا برای گوشی های هوشمند میان رده و بالا رده در جهان افزایش داشت.

موبنا؛ فرحناز زرین‌تیغ – بنابر جدیدترین پژوهش خدمات نظارت بر بازار کانترپوینت (Counterpoint’s Market Monitor Service)، درآمد بازار جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ از ۴۴۸ میلیارد دلار عبور کرده است. حتی با وجود تداوم کمبود قطعات و محدودیت های ناشی از بیماری کووید-۱۹ و تاثیر این شرایط بر زنجیره های تامین در سراسر جهان، رشد ۷ درصدی سالانه و ۲۰ درصدی فصلی درآمد بازار گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

میانگین قیمت فروش گوشی هوشمند با رشد ۱۲ درصدی بر مبنای سالانه به ۳۲۲ دلار رسید که عمدتا به دلیل سهم بیشتر گوشی های هوشمند ۵جی بود و همچنین شرکت اپل عرضه موفقیت آمیز آیفون ۱۳ را تجربه کرد.

مدل های ۵جی بیشتری در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شدند و شرکت هایی مانند شیائومی، ویوو، اوپو و ریلمی بر تامین تقاضای بیشتر برای گوشی های هوشمند ۵جی در بازارهای نوظهور مانند هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و شرق اروپا متمرکز بودند. از این رو، گوشی های هوشمند ۵جی بیش از ۴۰ درصد از عرضه جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دادند که در مقام مقایسه در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۸ درصد بود.

همچنین، به دلیل افزایش محبوبیت آموزش، کار و سرگرمی از راه دور به واسطه همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، تقاضا برای گوشی های هوشمند میان رده و بالا رده در جهان افزایش داشت. کمبود جهانی قطعات گوشی هوشمند، تولیدکنندگان مطرح را به افزایش قیمت خرده فروشی برخی از گوشی های هوشمند پایین و میان رده خود وادار کرد.

در ادامه پنج برند برتر گوشی هوشمند از نظر درآمد بازار در سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند.

اپل

 

5 برند برتر گوشی هوشمند در سال 2021 معرفی شدند

درآمد آیفون اپل با ۳۵ درصد افزایش بر مبنای سالانه به ۱۹۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. این برند سهمی ۴۴ درصدی از کل درآمد جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد. تقاضای بالا برای مدل های ۵جی آیفون ۱۲ و ۱۳ به اپل در ثبت رشد ۱۴ درصدی میانگین قیمت فروش کلی خود کمک کرد که به ۸۲۵ دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. همچنین، این برند در افزایش سهم بازار خود در بازارهای نوظهور کلیدی مانند هند، تایلند، ویتنام و برزیل موفق عمل کرد.


سامسونگ

 

5 برند برتر گوشی هوشمند در سال 2021 معرفی شدند

درآمد سامسونگ از بخش گوشی های هوشمند بر مبنای سالانه رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرد و به ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید که در مقام مقایسه برابر با ۶۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ بود. میانگین قیمت فروش محصولات این شرکت نیز با رشد ۵ درصدی به ۲۶۳ دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. سامسونگ با عرضه سری جدید پرچمدار گلکسی اس در افزایش سهم بازار جهانی خود در بخش های میان رده و بالا رده و افزایش سهم گوشی های هوشمند ۵جی موفق بود. سامسونگ در سال ۲۰۲۱ مدل های تاشو گلکسی زد فولد۳ ۵جی و زد فیلیپ۳ را نیز عرضه کرد و در مقایسه با سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه سه برابری دستگاه های تاشو خود در سال ۲۰۲۱ بود.


شیائومی

 

5 برند برتر گوشی هوشمند در سال 2021 معرفی شدند

درآمد شیائومی از بازار گوشی های هوشمند افزایش ۴۹ درصدی را بر مبنای سالانه تجربه کرد و به ۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. در مقام مقایسه این رقم برابر با ۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ بود. در هند، بزرگ‌ترین بازار برند شیائومی، فروش گوشی های هوشمند این برند با قیمت ۲۵۰ دلار و بیشتر رشد ۳۹ درصدی بر مبنای سالانه داشت و بیش از ۱۴ درصد از بازار شیائومی در هند را به خود اختصاص داد که در مقام مقایسه برابر با ۸ درصد در سال ۲۰۲۰ بود.


اوپو

 

5 برند برتر گوشی هوشمند در سال 2021 معرفی شدند

اوپو افزایش ۴۷ درصدی درآمد سالانه خود و رسیدن آن به ۳۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ را شاهد بود. میانگین قیمت فروش محصولات این شرکت بر مبنای سالانه ۱۵ درصد رشد داشت و به ۲۵۹ دلار رسید. گوشی های هوشمند ۵جی سهمی بیش از ۵۰ درصدی از محصولات عرضه شده اوپو در سال ۲۰۲۱ را داشتند که در مقام مقایسه برابر با ۲۸ درصد در سال ۲۰۲۰ بود. این برند حضور خود در بازارهای بالغی مانند چین، ژاپن و بخش هایی از اروپا را گسترش داد که درآمد و میانگین قیمت فروش بیشتر را برای آن به همراه داشت.


ویوو

 

5 برند برتر گوشی هوشمند در سال 2021 معرفی شدند

درآمد برند ویوو از بخش گوشی های هوشمند افزایش ۴۳ درصدی را بر مبنای سالانه تجربه کرد و به ۳۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. میانگین قیمت فروش محصولات این شرکت افزایش ۱۹ درصدی داشت و به ۲۵۹ دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. این برند از نظر درآمد و عرضه در جایگاه پنجمین فروشنده بزرگ گوشی هوشمند قرار گرفت. گوشی پرچمدار اکس۶۰ و محصولات سری اس نقش مهمی در عملکرد درآمدی ویوو داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا