۶ دلیل مهم برای ایجاد فروشگاه اینترنتی

به لطف فروشگاه های اینترنتی، هم اکنون خرید را می توان با چند کلیک در عرض چند ثانیه انجام داد و تحویل سریع تر، ایمن تر و راحت تری را تجربه کرد.

به عبارت دیگر، خرید آنلاین به حدی “راحت” شده است که اگر کاربران آن را امتحان کنند و تجربه مثبتی از آن به دست بیاورند، تمایل دارند آن را بارها و بارها تکرار کنند.

تجارت الکترونیک به استارتاپ ها و کسب و کارهای بزرگ این امکان را می دهد تا درآمد خود را از طریق فروش به مشتریان آنلاین افزایش دهند. با توجه به وضعیت همه گیری ویروس کووید-۱۹، مصرف کنندگان به دلیل اجتناب از دردسرهای غیر ضروری و فاصله گذاری اجتماعی، خرید آنلاین را بهتر ترجیح می دهند. تجارت الکترونیک ایمنی، راحتی و تسهیلاتی را برای یافتن محصولات در زمان واقعی ارائه می دهد.

دلایل مهم ساخت فروشگاه اینترنتی

اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید، به این معنی است که فروشگاه شما به صورت ۲۴ ساعته برای مشتریان باز است. هیچ محدودیتی به دلیل بسته بودن، ممنوعیت های مسافرتی یا هر دلیلی که مصرف کنندگان را مجبور به خرید در زمان های خاص می کند وجود ندارد. تجارت الکترونیک راحتی و سهولت زیادی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. خریداران مجبور نیستند در حین خرید آنلاین، دردسرهای ترافیک یا آماده شدن را تحمل کنند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک لپ تاپ یا گوشی هوشمند است تا محصولی را انتخاب کنند، هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند و آن را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

اگر وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه عمومی را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که کسب‌وکارهایی با حضور آنلاین قوی با موفقیت جان سالم به در برده‌اند. در همان زمان، مشاغل بدون حضور آنلاین تعطیل شدند. از این رو می توان نتیجه گرفت که کسب و کار آنلاین نیاز عصر دیجیتال امروزی است و هر چه زودتر اقدام به راه اندازی آن کنید، برای کسب و کار شما بهتر خواهد بود.

هیجان انگیزترین بخش در مورد همه اینها این است که بسیاری از این بازارها در حال حاضر توسط شرکت های تجارت الکترونیک موجود نسبتاً بی بهره هستند.

این بدان معناست که پتانسیل زیادی برای شرکت های موجود برای گسترش و دستیابی به مخاطبان جدید وجود دارد.

همچنین به این معنی است که فرصت‌های زیادی برای برندهای تجارت الکترونیک جدید وجود دارد تا در این بازارهای نوظهور حضور داشته باشند و خدمات خود را به مخاطبان بیشتری ارائه دهند.

اکنون بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا داشتن فروشگاه اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت داشتن فروشگاه آنلاین

ثبات اقتصادی

در نتیجه همه گیری COVID-19، بسیاری از مشاغل مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند. خوشبختانه، شرکت‌هایی که حضور آنلاین قابل توجهی داشتند، در زمان‌های نامشخص به خدمات رسانی به مشتریان خود ادامه دادند. این امر اهمیت پلتفرم های تجارت الکترونیک را نشان داد زیرا کسب و کارها توانستند از طریق این بستر به ثبات اقتصادی دست یابند. با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه، شرکت‌ها به شدت به تجارت الکترونیک برای اداره تجارت خود و حفظ درآمد خود متکی بودند.

در حال حاضر، تعداد زیادی از مردم به دلیل قرنطینه ها و محدودیت های کووید-۱۹ در خانه کار می کنند. که این موضوع برای مشتریان راهی جز خرید آنلاین باقی نگذاشته است.

تجارت الکترونیک همچنین فرصت های شغلی زیادی را برای افراد دارای شرایط مناسب ایجاد کرده است. شرکت های تجارت الکترونیک همیشه به دنبال استخدام استعدادهای جدید هستند که مهارت های لازم برای شروع سریع و بدون آموزش را دارند.

افزایش فروش

بازاریابان همیشه بر اهمیت تجارت الکترونیک تاکید کرده اند و ثابت کرده اند که تجارت الکترونیک می تواند بستری برای فروش بیشتر هر کسب و کار آنلاین شود. از زمان شروع همه گیری، شتاب گسترده ای در فروش آنلاین وجود دارد. طبق یک مطالعه آماری، فروش خرده فروشی سنتی تا سال  ۲۰۲۰ چیزی حدود ۶.۲ درصد کاهش یافت.

اگرچه، خرده فروشان با پلتفرم تجارت الکترونیکی قوی، فروش خود را با خرید آنلاین جایگزین کردند. فروش آنها به شدت افزایش یافت در حالی که خرید در فروشگاه در همان زمان رو به کاهش بود. این پدیده به رشد گسترده فروش آنلاین کمک کرد و باعث شد کسب و کارها متوجه شوند که بقای آنها بدون تجارت الکترونیک ممکن نیست.

هزینه های کمتر

مدیریت یک فروشگاه اینترنتی هزینه های بسیار کمتری را در مقایسه با فروشگاه های سنتی برای کاربران فراهم می کند. در فروشگاه آنلاین شما ملزم به تجهیز فروشگاه خود نیستید، و همچنین ملزم به پرداخت اجاره یا استخدام چندین کارگر نیستید. علاوه بر این برای فروشگاه های اینترنتی کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی نیز ارزان تر است. البته همانطور که می دانید فروشگاه های الکترونیکی به صورت کامپیوتری و خودکار هستند که باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می شود. یکی از مزایای اصلی تجارت الکترونیک عدم وجود واسطه است که قیمت تمام شده را تا حد زیادی کاهش می دهد. این پلتفرم قادر به ایجاد یک زنجیره تامین کارآمد است زیرا ارتباط مستقیمی بین خریدار و فروشنده برقرار و آنها را به هم متصل می کند.

سرعت و انعطاف پذیری

یک شخص یا کسب و کار می تواند به راحتی یک فروشگاه تجارت الکترونیک را در عرض چند روز ایجاد کند. در مقابل، یک فروشگاه فیزیکی نیاز به فضا، اجاره مکان تجاری و زمان کافی ساخت و دکوراسیون قبل از افتتاح دارد. در یک پلتفرم تجارت الکترونیک، نمایشگرها و محدوده محصولات را می توان فوراً تغییر داد، در حالی که در یک فروشگاه فیزیکی، این امر نیاز به آماده سازی دقیق، زمان کافی و نیروی انسانی دارد. از نظر تطبیق پذیری و سرعت، سایت های تجارت الکترونیک بسیار بهتر از فروشگاه های سنتی و فیزیکی هستند که به عنوان یکی از ویژگی های کلیدی تجارت الکترونیک در نظر گرفته می شود. بدون اجاره فضای اداری، فروشنده قادر است تمامی فعالیت ها را در خانه خود مدیریت کند.

سرعت انعطاف پذیری فروشگاه اینترنتی

فرآیند خرید سریعتر

پیش از این، مشتری مجبور بود برای خرید خود از قبل برنامه ریزی کند، حتی اگر می خواست یک کالا را خریداری کند. این شامل تنظیم مجدد برنامه و خرید در فروشگاه می شود. یکی دیگر از مزایای حیاتی تجارت الکترونیک این است که فرآیند خرید را تسریع می کند.

برای خرید در فروشگاه اینترنتی به سادگی در خانه یا محل کار خود بنشینید، جستجوی محصول را انجام دهید و سفارش را تکمیل کنید.

علاوه بر این همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، فروشگاه های آنلاین به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته باز هستند و به مشتریان این امکان را می دهند تا در اوقات فراغت خود خرید کنند. تجارت الکترونیک با ارائه گزینه های بسیاری، مصرف کننده را قادر می سازد تا یک محصول خاص را بدون اتلاف وقت به راحتی خریداری کند. همچنین این امکان فراهم می شود تا با ارسال محصول به مقصد مورد نظر در زمان سفر صرفه جویی شود.

پایگاه مشتریان گسترده تر

یک فروشگاه فیزیکی در یک مکان خاص مستقر است و در بیشتر موارد، تنها افراد محلی می توانند برای خرید مراجعه کنند. مزیت دیگر فروشگاه اینترنتی این است که از نظر جغرافیایی محدود نخواهید بود.

هنگام خرید در فروشگاه اینترنتی دیگر محدود به یک نقطه جغرافیایی نیستید. شما می توانید کالاهای خود را به خریداران آنلاین در سراسر جهان بفروشید. شما محدود به خریدارانی نیستید که در فاصله نزدیک شما قرار دارند. علاوه بر این، با استفاده از نقاط تماس آنلاین مختلف، می توانید به روش های مختلف از جمله رسانه های اجتماعی و انجمن ها به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

یک مشتری می تواند از هر مکانی در سراسر جهان از طریق اتصال به اینترنت و رایانه ای که قادر به راه اندازی آن است به سایت فروشگاهی دسترسی پیدا کند. فروشگاه تجارت الکترونیک ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته برای همه مشتریان شما در سراسر جهان باز است.

مزایای فروشگاه آنلاین نسبت به فروشگاه سنتی

مزایای فروشگاه آنلاین نسبت به فروشگاه فیزیکی و سنتی

برخی از مزایای تجارت الکترونیک نسبت به تجارت سنتی و فیزیکی به شرح موارد زیر است:

  • غلبه بر محدودیت های جغرافیایی
  • به لطف دید بیشتری که اینترنت به کاربران می دهد، می توانید به تعداد بیشتری از مشتریان به صورت آنلاین و آفلاین دست پیدا کنید.
  • هزینه های راه اندازی و نگهداری بسیار کمتر از یک کسب و کار سنتی است.
  • نمایش آسان تر محصول.
  • یافتن آسانتر و سریعتر محصولات برای خریدار.
  • صرفه جویی در زمان مشتریان هنگام خرید.
  • بهینه سازی زمان صرف شده برای کسب و کار و خدمات مشتری برای کارفرما.
  • سهولت اجرا و تدوین استراتژی بازاریابی بر اساس تخفیف، کوپن و ….
  • امکان ارائه اطلاعات بسیار بیشتر به خریدار.
  • سهولت در ارائه مقایسه محصول، از جمله ویژگی ها و قیمت ها.

مطمئناً تجارت الکترونیک مزایای بسیار بیشتری نسبت به فروشگاه های فیزیکیو سنتی خواهد داشت زیرا با گذشت زمان و تکامل فناوری، خریدهای آنلاین به طور فزاینده ای درصد بیشتری از میزان خرید کاربران را رقم خواهند زد.

نحوه ایجاد فروشگاه اینترنتی

نحوه ایجاد فروشگاه اینترنتی

ایجاد یک فروشگاه آنلاین قدرتمند دارای یک پروسه و فرایند نسبتا طولانی است که نیازمند یک تیم قدرتمند و فنی در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. از این رو بهتر است که فروشگاه اینترنتی خود را به یک شرکت حرفه ای و قابل اعتماد بسپارید؛ اما پیش از رجوع به یک شرکت به منظور سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی، باید از سابقه آن شرکت در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی اطلاعات کافی کسب کنید، همچنین باید مطلع شوید که آن شرکت تاکنون چندین سفارش جهت طراحی فروشگاه اینترنتی دریافت نموده و برای چه کسب و کارهایی پروژه انجام داده است .شرکت ناپ شاپ با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در حوزه طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد فروشگاه آنلاین شما باشد. از این رو برای سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی توسط ناپ شاپ روی این لینک کلیک کنید.

منبع: https://nopshop.ir

دکمه بازگشت به بالا