معرفی سبک های محبوب بازی های ایرانی اندروید

بازی های ایرانی با توجه به افزایش شرکت های دانشبنیان تولید محصولات دیجیتالی در سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و تولید کنندگان توانسته اند سهم خود از بازار را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. این امر بخصوص با توجه به محدودیت های ایجاد شده برای بازی های بین المللی و عدم امکان خرید آسان بازی ها و قابلیت های آنها شدت نیز گرفته است .

در این پست قصد معرفی چند بازی اندروید محبوب و جذاب که در ۲ ۳ سال اخیر بیشترین مخاطبان ایرانی را به خود جذب کرده اند داریم .

بازی های پازلی :

ساختاری بازی های پازلی و امکان تولید به نسبت آسان آنها سبب شده است که تولید کنندگان بسیاری به این سبک از بازی ها روی بیاورند. آمیختن سنت ایرانی و استفاده از موزیک های ایرانی در بازی هایی همچون آمیرزا ، باقلوا ، گلشیفته و … سبب روی آوری اقشار مختلفی از جامعه بخصوص بانوان به سمت این بازی ها شده است که نشان از انتخاب صحیح تولید کنندگان و تولید محصولات باکیفیت می باشد.

بازی های پازلی علاوه بر سرگرمی در جهت افزایش اطلاعات عمومی ، درگیر کردن هر چه بیشتر مغز و در نتیجه جلوگیری از مشکلاتی همچون فراموشی و … نیز بسیار موفق بوده اند و نقش یک بازی سرگرم کننده و آموزنده را به بهترین شکل ممکنه ایفا کرده اند.

بازی آمیرزا شاید از اولین و محبوبترین بازی های این سبک باشد که تعداد دانلود قابل توجهی نسبت به بازی های مشابه خود دارد . در این بازی طراحی محیط کاملا مطابق با سنت ایرانی می باشد و از این رو المان های سنتی بسیار در آن مورد توجه قرار گرفته است. تمرکز بازی بیشتر بر روی کلمه یابی می باشد . برای مثال المان های به شما نمایش داده میشود و شما باید بر اساس المان های نشان داده شده کلمه ی مورد نظر را حدث بزنید . چنین بازی هایی همانطور که اشاره شد کمک بسیاری بر روی تمرکز حواس و همینطور به کارگیری مغز خواهد داشت.

در این دسته بازی های مشابه زیادی وجود دارد ، برای مثال بازی هایی همچون منچ ، تخته ، مار و پله و … همه در این دسته قرار میگریند که می توانند ساعت ها شما را مشغول خود کنند.

بازی های ماشین سواری :

سبک دیگری که بخصوص در بین جوانان بسیار محبوب می باشد، بازی های ماشین سواری اندروید می باشد. در این سبک از بازی های اندرویدی ، تولید کنندگان ایرانی توان خود را با تولید بازی هایی همچون کلاچ ، ماشین اسپرت ، کاتاف و … نشان دادند .

بازی کلاچ که به نوعی یکی از محبوبترین بازی های امروز ایرانی است، توسط تولید کنندگان ایرانی و بیشتر بر اساس ماشین های ایرانی طراحی و تولید شده است. بازی هم دارای سبک آزاد می باشد که به کاربر اجازه می دهد در شهر چرخیده و به نوعی آموزش رانندگی تمرین کند و هم اینکه امکان شرکت در مسابقات مختلف و امتیاز گیری دارد.

جذابیت این بازی با طراحی واقع گرایانه اتومبیل های ایرانی همچون پیکان و پراید و سمند و پارس و … دوچندان شده است. امکان اسپرت کردن خودرو ها از دیگر قابلیت های موجود در این بازی است . پس از آنکه ماموریت های محوله را به درستی انجام دادید، امتیازاتی به شما داده میشود که می توانید با استفاده از این امتیازات اقدام به خرید اپشن های مختلف برای اتومبیل خود کرده و آن را متفاوت تر از حالت کارخانه ای کنید.

امکان انجام بازی هم به صورت تک نفره هم به صورت مالتی مدیا و همراه با دوستان نیز فراهم شده است که یکی از عوامل افزایش قابل توجه دانلود کلاچ نیز شده است.

ماشین اسپرت دیگر بازی محبوب ماشین سواری ایرانی می باشد که در گوگل پلی استور بیش از ۱ میلیون بار دانلود شده است و جز برترین اپلیکیشن های ایرانی محسوب میشود .

ماشین اسپرت همچون کلاچ دارای ماشین های ایرانی است . در این اپلیکیشن اختصاص بیشتری به شبیه سازی اتومبیل رانی شده است و در نتیجه امکان تست رانندگی در آن واقع گرایانه تر انجام میگیرد. این بازی در نسخه های مختلفی ارائه شده است که محبوبترین آن نسخه ۳ ماشین اسپرت است.

با دانلود ماشین اسپرت ۳ امکان اضافه کردن اپشن های مختلف به اتومبیل وجود دارد ، امکان انجام بازی به صورت انلاین و یا حتی به صورت افلاین و لوکال بین چندین نفر نیز وجود دارد. بازی دارای مراحل متنوع و ماموریت های جذابی است که می تواند برای مدت زمان زیادی شما را مشغول خود کند.

بخش جذاب بازی اما امکان پخش فایلهای صوتی موجود در گوشی در داخل ماشین می باشد که میتواند رانندگی شما را با سبک و سیاق جذابتری همراه کند.

بازی های دخترانه :

هر چند بازی های پازلی خود بخشی از بازی هایی هستند که بیشتر مورد پسند دختران قرار میگیرند، ولی یکسری بازی مخصوص برای دختران نیز طراحی و تولید شده است . بیشتر بازی های این دسته دارای نقش اصلی خانم هستند ، بیشتر سعی شده است که از طراحی های رنگ و بارنگ استفاده شود و از سویی دیگر طراحان سعی کرده اند که نقش های مختلفی را نیز برای بازی کننده در نظر بگیرند.

ممکن است بازیکن در نقش یک آشپز ظاهر شود ، یا یک خیاط باشد ، یا یک رستوران دار باشید و … . بازی های دخترانه تم های موزیکی جذابی نیز دارند .

سخن پایانی :

هزینه ی ساخت بازی های ایرانی با توجه به شرایط موجود بسیار کمتر از بازی های خارجی حتی سطح پایین می باشد و از این رو نباید انتظار رقابت مستقیم با این بازی ها را داشت. اما توجه به علایق بازی کننده های ایرانی ، فراهم کردن المان های سنتی و شاید مهمتر از همه فارسی بودن بازی ها از جمله فاکتورهایی بوده است که در افزایش طرفداران بازی های ایرانی تاثیر گذار بوده اند و به نوعی سبب محبوب ماندن آنها شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا