۱۰ رمزارز برتر در متاورس؛ از دیسنترالند تا استار اطلس(+عکس)

محبوبیت روزافزون وب۳ موجب ایجاد تعداد زیادی رمزارز جدید شده است، اما کدام یک بیشترین پتانسیل را برای استفاده در متاورس دارند؟

موبنا متاورس دریچه ای را روی تجربیات جدید و امکانات بی پایان باز کرده و به لطف فناوری بلاک‌چین، می توانید از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش آیتم ها در جهان متاورس استفاده کنید.

محبوبیت روزافزون وب۳ موجب ایجاد تعداد زیادی رمزارز جدید شده است، اما کدام یک بیشترین پتانسیل را برای استفاده در متاورس دارند؟ در ادامه برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

دیسنترالند (مانا و لند)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

ممکن است قبلا نام دیسنترالند را شنیده باشید زیرا بین علاقمندان به ارزهای دیجیتال و متاورس بسیار محبوب شده است. دیسنترالند یک بستر مجازی سه بعدی مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است. این اساسا به خودی خود یک جهان است که توکن های اصلی آن مانا (MANA) و لند (LAND) هستند.

نوشته های مشابه

در دیسنترالند، کاربران می توانند با استفاده از رمزارز مانا اقدام به خرید قطعات زمین کنند که به صورت ان‌اف‌تی ها (توکن های غیرقابل تعویض) وجود دارند. این بستر همچنین دارای بازی است و حتی به کاربران اجازه می دهد بازی های خود را توسعه دهند.

در کنار مانا، کاربران در بستر دیسنترالند می توانند از توکن های لند استفاده کنند. اینها غیرقابل تعویض بوده و نشان دهنده زمینی هستند که می توانید در بستر خریداری کنید. این دو توکن از اجزا جداناپذیر اکوسیستم دیسنترالند هستند، از این رو، در صورت ورود به این بستر به آنها نیاز خواهید داشت.

سندباکس (سند و لند)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

همانند دیسنترالند، سندباکس یک جهان مجازی سه بعدی است که روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. این بستر مشابه با دیسنترالند عمل می کند و کاربران می توانند جهان های خود را در آن ایجاد کرده و از طریق ان‌اف‌تی ها کسب درآمد کنند. زمانی که کاربری چیزی می سازد، آن را به عنوان یک ان‌اف‌تی ضرب کرده و می تواند برای کسب سود بفروشد.

سندباکس از دو توکن سند (SAND) و لند (LAND) استفاده می کند. سند برای انجام تراکنش ها از جمله شخصی سازی آواتارها، خرید قطعات زمین، و تعامل کلی بازی استفاده می شود. توکن لند نشان دهنده قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات به شکل یک ان‌اف‌تی است که می تواند ارزش پولی داشته باشد.

انجین کوین (ئیانجی)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

انجین (Enjin) یک جامعه بازی مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد شده در سنگاپور است. ارز اصلی آن انجین کوین (ENJ)، یک توکن مبتنی بر اتریوم است که برای معامله ان‌اف‌تی و تراکنش های درون بازی طراحی شده است. توسعه دهندگان می توانند از آن برای ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز یا دی‌اپس (DApps)، به ویژه در زمینه بازی استفاده کنند. این به معنای آن است که احتمالا در متاورس پایه محکمی خواهد داشت.

جدا از این، انجین دارای بازار دیجیتال خود است که کاربران می توانند به خرید و فروش ان‌اف‌تی های نادر با استفاده از ئی‌ان‌جی در آن اقدام کنند.

هایاستریت (های)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

های‌استریت یک متاورس بازی برای کسب درآمد است که رمزارز، ان‌اف‌تی ها و بازی را ارائه می کند، از این رو کاربران می توانند حین کسب سود، سرگرم شوند. این اکوسیستم دیجیتال به نام جهان های‌استریت (Highstreet World) شناخته می شود.

ارز اصلی های‌استریت توکن مبتنی بر اتریوم به نام های (HIGH) است، و این چیزی است که بازیکنان می توانند در بازی بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) با بر عهده گرفتن یکی از دو نقش کماندار (Archer) یا مبارز (Brawler) کسب کنند. این دو نقش شامل مبارزه با هیولاها، تکمیل ماموریت ها، و حفظ شهرها می شوند. بازیکنان با درآمد خود می توانند قطعات زمین و ساختمان ها را خریداری کرده و در بازی پیشرفت کنند.

در متاورس های‌استریت یک بازار نیز وجود دارد که نخستین نمونه در نوع خود است. همچنین، های‌استریت دارای یک بازار آنلاین عادی است که کاربر می تواند برای خرید ان‌اف‌تی ها استفاده کند.

زیلیکا (زیل)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

زیلیکا (Zilliqa) یک بستر بلاک‌چین قرارداد هوشمند است که برای رسیدگی به مشکلات مقیاس‌پذیری که بسیاری از بلاک‌چین های دیگر مواجه هستند، طراحی شده است. از این رو، برخلاف بسیاری از سکه ها و پروژه های فهرست شده در اینجا، زیلیکا مبتنی بر شبکه اتریوم نیست و از این رو، ارز اصلی آن به نام زیل (ZIL) بیشتر یک سکه است تا یک توکن باشد.

زیل به گونه ای طراحی شده تا یک ارز دیجیتال پایدارتر باشد و به طور کلی به مشکل زیست محیطی بزرگ ناشی از فناوری بلاک‌چین رسیدگی کند.

زیلیکا نیز بستر متاورس خود را توسعه داده که به نام متاپلیس (Metapolis) شناخته می شود و در دوم آوریل ۲۰۲۱ منتشر شد. این متاورس یک بوم کاملا خالی را ارائه می کند که کاربران می توانند جهان های مجازی منحصر به فرد خود را روی آن شکل دهند.

متاهیرو (هیرو)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

متاهیرو (Metahero) پروژه ای است که روی بایننس اسمارت‌ چین یا بی‌ان‌بی چین، توسعه داده شده است که فناوری اسکن سه بعدی را با قراردادهای هوشمند ان‌اف‌تی ترکیب می کند. این پروژه ایجاد آواتارها و دیگر آیتم ها در متاورس را هدف قرار داده است. از این رو، اگر قصد دارید آواتاری درست کنید که شبیه به خودتان به نظر می رسد یا ان‌اف‌تی های سه بعدی ایجاد کنید، متاهیرو به شما کمک می کند.

اگر قصد دارید به این روش از متاهیرو استفاده کنید، به توکن اصلی آن به نام هیرو (HERO) نیاز خواهید داشت. امکان خرید این توکن در چندین صرافی از جمله کوین‌بیس (Coinbase) و بایننس (Binance) وجود دارد.

گالا گیمز (گالا)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

گالا (GALA) یک توکن مبتنی بر اتریوم است که به عنوان ستون فقرات مالی گالا گیمز (Gala Games) عمل می کند. گالا گیمز یک بستر بازی برای کسب درآمد مبتنی بر بلاک‌چین است که بازی های مختلف را ارائه کرده و بازیکنان می توانند برای جمع آوری وجوه کریپتو از آن استفاده کنند. همانند بسیاری دیگر از پروژه های بازی مبتنی بر بلاک‌چین، گالا گیمز از ان‌اف‌تی ها برای پاداش دادن به کاربران خود برای پیشرفت در بازی ها استفاده می کند.

بازیکنان می توانند از توکن های گالا برای رسیدن به نقاط عطف در هر بازی استفاده کنند. این به عنوان یک مکانیزم تبادل بین بازیکنان استفاده می شود. همچنین کاربر می تواند ان‌اف‌تی ها را با بازیکنان دیگر در این بازی ها معامله کند.

اکسی اینفینیتی (اکس و اسالپی)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

اکسی اینفینیتی یک بازی کریپتو بسیار محبوب برای کسب درآمد است که به عنوان یک متاورس وجود دارد و نبردها، کاوش ها، جدول رده بندی و کشاورزی عصرانه را در گیم پلی خود گنجانده است.

اکوسیستم اکسی اینفینیتی با استفاده از دو ارز اصلی اکس (AXS) و اس‌ال‌پی (SLP) فعالیت می کند. ارز اکس از طریق شرکت در بازی بازیکن در برابر بازیکن قابل دریافت است، در شرایطی که اس‌ال‌پی را می توان با کشاورزی درون بازی ایجاد کرد. نکته جالب درباره اس‌ال‌پی این است که می توان آن را به پول نقد قابل خرج کردن تبدیل کرد که اکسی اینفینیتی را به یک بازی بسیار جذاب برای افرادی که به دنبال کسب سود هستند، تبدیل می کند.

اتر (ئیتیاچ)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

اتر (Ether)، توکن اصلی اتریوم، در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای موجود است و بنابر شایعات می تواند به یکی از بزرگ‌ترین ارزهای درون متاورس تبدیل شود. این به دلیل آن است که پروژه های متاورس بی شماری روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده اند که آن را به آهنربایی برای علاقمندان و توسعه‌دهندگان تبدیل می کند.

به دلیل محبوب بسیار زیاد، ئی‌تی‌اچ (ETH) می تواند حضور قابل توجهی در متاورس داشته باشد و به یکی از برترین ارزهای دیجیتال در آن تبدیل شود.

استار اطلس (اطلس و پلیس)

10 رمزارز برتر که در متاورس استفاده خواهید کرد 

استار اطلس (Star Atlas) یک بازی نقش آفرینی (RPG) مبتنی بر سولانا است که در فضایی آینده‌نگر رخ می دهد. ارز اصلی بازی به نام اطلس (ATLAS) کل اکوسیستم را پشتیبانی می کند و کاربران می توانند از آن به عنوان اهرمی برای کسب آیتم های درون بازی به شکل ان‌اف‌تی استفاده کنند.

در کنار اطلس، از توکن پلیس (POLIS) استفاده می شود. بازیکنانی که ارز پلیس در اختیار دارند می توانند درباره چگونگی توسعه بیشتر این بستر نظر خود را ارائه کنند. در شرایطی که برای تبدیل شدن به یک بازیکن موفق استار اطلس به ارز پلیس نیاز ندارید، اما اگر قصد دارید در پیشرفت و توسعه آینده بازی نقش داشته باشید، در اختیار داشتن آن ضروری است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا